مقدمات برگزاری اعتکاف به دانشگاه‌ها ابلاغ شد/داوطلبان ثبت نام کنند

[ad_1]

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از ابلاغ مقدمات برگزاری اعتکاف دانشجویی خبر داد و گفت: دانشگاه‌ها ضمن فراهم کردن زیرساخت های برگزاری این مراسم باید ثبت نام از داوطلبان را آغاز کنند.

حجت الاسلام فاطمی پور در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به جزئیات برگزاری مراسم اعتکاف دانشگاهی اشاره و اظهار کرد: فرصت برگزاری مراسم اعتکاف برای دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه ها بسیار مغتنم است به این دلیل که این مراسم یک برنامه تربیتی، معنوی بوده و برنامه‌ای است که می‌شود به عنوان نقطه آغاز کار تربیتی به آن نگاه کرد. افرادی که در این مراسم شرکت می کنند بسیار از حال و هوای حاکم بر این فضا بهره می گیرند.

وی تاکید کرد: شرایط ناشی از شیوع کرونا طی یکی دوسال اخیر موجب شد که کمتر بتوانیم از این فضاهای معنوی در دانشگاه ها بهره بگیریم و این مدل برنامه ها را در فضای دانشگاه‌ها اجرا کنیم. بعد از واکسیناسیون گسترده در سطح کشور و شرایط نسبتا مناسب حاکم از نظر شیوع کرونا ویروس، در کنار مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا برای آغاز فعالیت های حضوری دانشگاه ها و زمانی که آموزش دانشگاه حضوری شد ما نیز نباید از برنامه های فرهنگی و تربیتی غفلت کنیم. 

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه به دلیل شرایط روحی حاکم بر کشور توجه به برنامه های فرهنگی و تربیتی در دانشگاه ها ضروری است، گفت: به دلیل آسیب هایی که به دلیل شیوع کرونا ممکن است به تعدادی وارد شده باشد، توجه به این برنامه ها ضروری است. بنابراین نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها نیز طی جلسه ای بررسی کرد که چه اقداماتی باید انجام بگیرد. قرار شد به استان ها و دانشگاه ها اعلام شود که مقدمات زیرساخت های لازم برای برگزار این مراسم را فراهم کنند تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

فاطمی پور یادآور شد: امیدوارم امسال از روزهای ماه رجب استفاده کنیم و برنامه اعتکاف رجبیه را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار نماییم. بر این اساس لازم است دفاتر ما برنامه ریزی های لازم برای برگزار این مراسم را انجام دهند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اگر تصمیمی مجددی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعمال محدودیت ها اتخاذ شد ما تابع هستیم. زیرا با توجه با شرایط کشور ما نمی‌توانیم تصمیم بلند مدت و قطعی بگیریم اما باید تمهیدات لازم اتخاذ شود در صورت تغییر رنگ بندی شهرها از نظر شیوع کرونا در همان شرایط تصمیم گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *