لزوم کاهش فاصله وقوع جرم تا اجرای مجازات

[ad_1]

ایسنا/یزد رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با هدف تأثیر گذاری بیشتر مجازات ها و تحقق امر پیشگیری از وقوع جرم، باید فاصله وقوع جرم تا اجرای مجازات را تا حد امکان کاهش داد.

«غلامعلی دهشیری» در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد افزود: هر اندازه که مجرم سریعتر به مجازات برسد به همان اندازه تأثیر اهداف اصلاحی مقنن بیشتر می شود و در زمینه پیشگیری از وقوع جرم نیز مؤثر تر واقع خواهد شد.

وی به لزوم اتخاذ تدابیری جهت کاهش محکومان متواری در استان اشاره و بیان کرد: چکیده و عصاره دادرسی در اجرای احکام قطعی محقق می شود لذا باید تدابیری اتخاذ گردد تا انتهای سلسه دادرسی با دقت، به خوبی و بر اساس مُرِّ قانون انجام شود.

این مقام قضایی بر اطلاع رسانی از محرومیت استفاده از تأسیسات ارفاقی جهت محکومان متواری تأکید و بیان کرد: اگر محکومان متواری مستقلاً خود را به دایره اجرای احکام معرفی ننمایند بدون تردید از بستر های استفاده از تأسیسات ارفاقی محروم خواهند شد.

وی ساز و کار قانونی محدودیت استفاده از خدمات عمومی جهت محکومان متواری را خواستار شد و اظهار کرد: با تشکیل بانک اطلاعات محکومان متواری و ارائه به همه موسسات و مراکز خدمت رسان می توان عرصه را بر این افراد جهت اجرای مجازات تنگ کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، دهشیری با بیان اینکه تا آنجا که امکان دارد می توان از احکام جایگزین حبس استفاده کرد، گفت: الزام به خدمات عمومی رایگان و استفاده از مجازات های جایگزین حبس در جرائم سبک در بازاجتماعی شدن مجرمان نقش اثر گذاری دارد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان خاطرنشان کرد: در استان یزد فعلا موجودی پابند انبار به صفر رسیده و طی دو هفته اخیر همه پابندهای‌ موجود استفاده شده و از تهران درخواست مجدد داده شده است.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *