احتمال بازگشت محدودیت‌ های کرونایی به استان کهگیلویه و بویراحمد

[ad_1]

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به افزایش مراجعان مبتلا به کرونای اُمیکرون، احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی به این استان وجود دارد.

سید جواد هاشمی در نشست ستاد کرونای استان افزود: اُمیکرون در برخی کشورها ۴ برابر دلتا فوتی داشته است، این موضوع زنگ خطری برای هرچه بهتر عمل کردن به دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید بیش از پیش پای کار باشند، اظهارکرد: نباید در خصوص رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات سهل انگاری شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نیز باید در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد و سلامت مردم باید دراولویت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با ظرفیت ۲۰ تا ۳۰ درصد سالن ها، جلسات و اجتماعات خود را برگزار کنند.

هاشمی تصریح کرد: بنا به دستور ستاد ملی کرونا در صورتی که رعایت دستورالعمل‌ها بهداشتی در استان ضعیف باشد تعطیلی‌ها نیز اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه که اعلام شده و جای نگرانی دارد اینست که طبق اطلاعات به دست آمده در برخی از کشورها اُمیکرون چهار برابر اثر کشندگی نسبت به دلتا و بقیه سویه‌ها دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امیدواریم سهل انگاری در زمینه پیشگیری از کرونا وجود نداشته باشد و همه مردم و مسئولان استان پای کار باشند تا بتوانیم از جان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به خوبی در مقابل این بیمایر ویروسی حفاظت کنیم.

هاشمی تصریح کرد: متأسفانه شنیده ایم که ماندگاری امیکرون روی پوست و سطوح پلاستیکی مدت دار بوده و همچنین مقاومت بیشتری در برابر واکسن‌ها از خود نشان داده و از همه بدتر اینکه تا حدود زیادی پی‌سی‌آر گریز است که این اطلاعات از یک مرکز مهم منتشر شده و باید بسیار جدی گرفته شود.

وی تاکید کرد: سهل انگاری متولیان و مسئولان استان به هیچ وجه به مصلحت نیست و باید مسئولان و مردم پای کار باشند و دستورالعمل های بهدشاتی را مد نظر قرار دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: استاندار هم مطالب بسیار خوبی را امروز در نشست ملی ستاد کرونا ارائه کرد از جمله آنها برخی کمبودها مربوط به کارانه ها همچنین خرید دارو و تجهیزات مثل ونتیلاتور و اکسیژن ساز و دیگر کمبودها بود که رئیس جمهور نیز آنها را یادداشت کرد و خوشبختانه رئیس جمهور دستور داد که برای اجرایی شدن آن ها این مصوبات به هیئت دولت برود.

هاشمی افزود: ماسک کماکان بیشترین سهم را در کنترل بیماری دارد همه باید به آن پایبند باشند در اجتماعات استان کسی بدون‌ ماسک رفت و آمد نکند همچنین ضرورت تبیین دُز سوم واکسن در رسانه ملی و سایر رسانه‌ها و خبرگزاری ها کاری بسیار مهم است.

وی افزود: متاسفانه ۴ شهرستان ما به رنگ زرد در آمده و بقیه شهرستان ها آبی هستند زنگ خطر برای همه مردم و مسئولان است بحث واکسن زیر افراد ۱۲ سال را داریم که باید با رضایت خانواده ها و داوطلبانه انجام شود.

به گزارش ایسنا،  معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بحث تفویض اختیار برای تعطیلی شهرستانها و استانها به ستاد استانی واگذار شده و این ستادهای استانی هستند که می توانند تصمیم بگیرند کی و چه موقع و کجا باید تعطیل شود امیدواریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد کمترین تلفات و مشکل را در زمینه کرونای اُمیکرون داشته باشیم.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *