آخرین وضعیت کرونای اُمیکرون در کهگیلویه و بویراحمد

[ad_1]

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین وضعیت کرونای اُمیکرون را در استان کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد.

دکتر پرویز یزدان‌پناه در نشست ستاد کرونای استان افزود: هم اکنون وضعیت کرونایی ۴ شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و باشت از آبی به زرد تغییر یافته است و مابقی شهرستانها در وضعیت آبی قرار دارند که باتوجه به روند افزایشی مبتلایان احتمال  نارنجی شدن وضعیت کرونایی این چهار شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه کرونای اُمیکرون در استان کهگیلویه و بویراحمد روند افزایشی دارد، اظهارکرد: روز گذشته ۳۵۳ نمونه آزمایش کرونا در سطح استان گرفته شده که ۳۰ درصد این موارد مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج میانگین سنی فوت شدگان ناش یاز کرونا را در استان ۶۷ سال عنوان و خاطرنشان کرد: ویروس دلتا دو روز می‌تواند روی پوست و سطوح پلاستیکی بماند در حالی که ویروس اُمیکرون ۸ روز می‌تواند بر روی پوست و سطوح پلاستیکی ماندگاری داشته باشد.

یزدان‌پناه تصریح کرد: طبق آمار و بررسی های صورت گرفته، مرگ و میر ناشی از کرونای اُمیکرون ۲ تا ۴ برابر بیماری دلتاست و باید مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار مراقب باشند و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اُمیکرون سرایت بسیار بالایی دارد و قادر به آلودگی هر شخصی است و در ۵۰ درصد موارد بی علامت، درصدی از مبتلایان دارای علائم خفیف و سایرین علائم شدید و بالایی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: طبق آخرین تحقیقات سازمان بهداشت جهانی با وجود تصورات قبلی مبنی بر اینکه میزان مرگ و میر اُمیکرون کمتر از سویه دلتاست اما میزان مرگ در این سویه اُمیکرون بالا بوده و به خصوص برای افرادی که واکسیناسیون خود را انجام نداده اند، آسیب زاست.

یزدان‌پناه تاکید کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۳۵ هزار نفر به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۲۹ هزار و ۹۲۹ نفر بستری و ۲۹ هزار و ۸۴۱نفر ترخیص شده‌اند. تا امروز ۱۰۹ هزار و ۲۷۸ نفر شناسایی شده‌اند که ۸۶ هزار و ۵۸۰ نفر بهبود یافته کامل هستند.

وی اظهارکرد: میزان بروز بیماری در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۱.۵ درصد در یک هزار نفر جمعیت و در کشور ۸۰.۲ در هر یک هزار نفر جمعیت است همچنین میزان کشندگی در کشور ۲.۱ درصد و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۹.۰درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: میزان بروز بیماری به ترتیب در شهرستان های چرام؛ کهگیلویه و باشت نسبت به سایر شهرستان ها بیشتر است.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۸۵ هزار تست نیز انجام شده که در روز گذشته ۳۵۳ نمونه داشتیم که ۳۰ درصد موارد مثبت بودند و تقریبا در یک ماه گذشته حداکثر ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر  مثبت نداشته ایم اما آمار دیروز حاکی از افزایش دو برابری مبتلایان است.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از ابتدای شروع واکسیناسیون در استان تاکنون یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۱۳۳ دوز واکسن تزریق شده که در نوبت اول ۵۲۴ هزار دوز و در نوبت دوم ۴۷۰ هزار دوز و در نوبت سوم ۱۵۷ هزار دوز تزریق شده است.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *