ابداع یک موتور احتراق داخلی جدید با آلایندگی صفر

[ad_1]

یک موتور احتراق داخلی جدید همراه با بهبود توان و قدرت، تقریباً بدون آلایندگی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، جهان به شکل فزاینده‌ای در حال رویگردانی از استفاده از وسایل نقلیه دارای موتور احتراق داخلی(ICE) است، اما برخی از شرکت‌ها قصد دارند از فناوری‌های جدید استفاده کنند تا به این موتورها اجازه دهند در کنار موتورهای برقی به مقابله با تغییرات آب و هوایی کمک کنند.

یک نمونه از این تلاش‌ها موتور احتراق داخلی جدید شرکت “استرون ایرواسپیس”(Astron Aerospace) موسوم به “امگا ۱”(Omega ۱) است که با کاهش مصرف سوخت فسیلی و عدم انتشار آلاینده‌ها، جان تازه‌ای به موتورهای احتراق داخلی می‌بخشد.

موتور “امگا ۱” برای کار با چندین سوخت مختلف طراحی شده است و سازندگان آن ادعا می‌کنند که آلایندگی بسیار کم و نزدیک به صفر تولید می‌کند.

این شرکت می‌گوید که نمونه اولیه موتور خود را ساخته است و اطلاعات بیشتری را در آینده‌ای نه چندان دور منتشر خواهد کرد.

به گفته “ایرو اسپیس”، ویژگی‌های جذاب این موتور باعث می‌شود “امگا ۱” اولین موتور جهان با انتقال خطی فعال قدرت باشد. این شرکت در وب‌سایت خود می‌گوید: هنگامی که موتور “امگا ۱” روشن می‌شود، تمام نیرو را از طریق یک شفت قدرت چرخان منتقل می‌کند. همچنین “امگا ۱” به دلیل مقاومت بالا و تحمل دور در دقیقه بالا، نیازی به آب‌بندی شدن ندارد.

این شرکت می‌گوید “امگا ۱” با ارائه یک موتور جدید، کوچک‌تر و قدرتمندتر در حالی که سوخت بسیار کمتری مصرف می‌کند، جهان را به سمت آینده‌ای بهتر سوق خواهد داد. این شرکت می‌گوید که موتور جدید آن در حالی که گشتاور و قدرت را در یک بسته فوق‌العاده کوچک بهبود می‌بخشد، به میزان قابل توجهی گازهای گلخانه‌ای کمتری تولید می‌کند.

یک موتور استاندارد “امگا ۱” تنها ۱۶ کیلوگرم وزن دارد و ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

این شرکت می‌گوید طراحی نوآورانه این موتور همچنین به موتورهای متعدد اجازه می‌دهد تا در کنار هم قرار بگیرند و توان خروجی را افزایش دهند.

اگرچه طراحی این موتور به احتمال زیاد مانع از پیشرفت مداوم به سمت برقی شدن وسایل نقلیه نمی‌شود، بلکه ممکن است به حفظ فناوری احتراق داخلی که بیش از یک قرن بسیار قابل اعتماد بوده است، کمک کند. برای مثال، کشورهای کانادا و نروژ به تازگی ممنوعیت تولید و عبور و مرور خودروهای دارای موتور احتراق داخلی را در آینده نزدیک اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *