تکمیل زیرساخت شهرک‌های صنعتی گیلان به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

[ad_1]

ایسنا/گیلان وزیر صمت در جلسه شورای اداری گیلان با بیان اینکه تکمیل زیرساخت شهرک‌های صنعتی گیلان به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: همه ما در این راستا مسئول هستیم و پیش بینی می‌شود در سال‌های آینده صنعت گیلان رونق چشمگیری داشته باشد.

سید رضا فاطمی امین عصر امروز در نشست شورای اداری اظهار کرد: امروز با حضور در شهرستان صومعه سرا موضوعات متنوعی مطرح شد که دو مورد برجسته بود، اولی ابریشم است که بیش از ۱۲ سال تعطیل شده اما اخیرا راه‌اندزی شده و با ۸۰ نفر شروع به کار کرده تا بتوانند ابریشم با کیفیت را تولید کند، دومین مورد زراعت چوب و صنایع سلولزی است که با وجود کشت بالای صنوبر اما مشکلاتی دارد که پیگیری می‌شود.

وزیر صمت افزود: تکمیل ۱۶ طرح صنعتی به ۱۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، که با تکمیل این طرح‌ها برای ۲۴۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود، همچنین تکمیل زیرساخت شهرک‌های صنعتی گیلان به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که امروز اشاره شد صادرات است، گیلان ظرفیت خوبی در صادرات دارد و در این مدت ۷ خط جدید کشتیرانی از انزلی تا آستراخان راه اندزی شده و همچنین خرید کشتی رورو از دیگر اقدامات است. همچنین احداث  نیروگاه برق 10 هزار مگاواتی را با مشارکت وزارت نیرو از سه ماه قبل آغاز کردیم و به دنبال ایجاد بازار برق برای توزیع با قیمت گذاری عادلانه ویژه صنایع هستیم.

فاطمی امین بیان کرد: تامین نیروی برق واحدهای صنعتی و تامین تسهیلات صنعتی از دیگر موارد موانع تولید برای تامین مواد اولیه است که در دستورکار قرار گرفت. ظرفیت‌های صنعتی و تجاری گیلان بسیار ارزشمند است و همه ما در این راستا مسئول هستیم و پیش بینی می‌شود در سال‌های آینده صنعت گیلان رونق چشمگیری داشته باشد.

وی یادآور شد: صنعت خودرو پر چالش است که یکی از این چالش‌ها بدهی بیش از ۲۷۰۰۰ میلیاردی به قطعه سازان است و نیاز به زمان دارد. 

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *