آلمانی‌ها از ممنوعیت ارسال سلاح به اوکراین حمایت می‌کنند

[ad_1]

بر اساس یک نظرسنجی جدید مشخص شد که ۵۹ درصد از آلمانی‌ها از اقدام دولت برای عدم ارسال تسلیحات کشنده به اوکراین حمایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، بر اساس این نظرسنجی که توسط موسسه YouGov انجام شد همچنین ۲۰ درصد از شرکت کنندگان گفتند که می‌خواهند برلین از کی‌یف با تسلیحات حمایت کند.

این نظرسنجی که روز پنجشنبه انجام شد همچنین مشخص کرد که ۲۱ درصد از مردم آلمان درباره ارسال یا عدم ارسال سلاح به اوکراین از سوی دولت برلین نظری ندارند.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که ۷۱ درصد از حامیان حزب جناح چپی “دی لینکه” و ۶۷ درصد از حامیان حزب راست افراطی “آلترناتیو برای آلمان”‌ مخالف ارسال سلاح به اوکراین هستند.

همچنین ۶۱ درصد از حامیان حزب سوسیال دموکراتیک هستند و ۵۶ درصد از حامیان حزب اتحادیه نیز همان نظر را داشتند.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که ۵۲ درصد از آلمانی‌ها از دولتشان می‌خواهند تا نقش فعالتری را در قبال حل بحران اوکراین ایفا کند و ۶۱ درصد هم می‌خواهند اولاف شولتس، صدراعظم آلمان هر چه سریعتر به مسکو برود تا راهی برای حل این بحران بیابد.

در میانه تنش‌های رو به ازدیاد در مرز اوکراین و هشدارها از سوی قدرت‌های غربی درباره احتمال بروز حمله از سوی روسیه، آلمان وعده ارسال ۵۰۰۰ کلاه خود به اوکراین را داد که از سوی دولت کی‌یف اقدامی کاملا نمادین تلقی شده است.

در همین حال، سفیر اوکراین در برلین نیز این وعده از سوی دولت آلمان را به “قطره‌ای در اقیانوس” تشبیه کرد و شهردار کی‌یف نیز آن را یک جوک و شوخی دانست.

 انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *