قسد بعد از بازپس‌گیری زندان حسکه، داعشی‌ها را تحت تعقیب قرار داده است

[ad_1]

نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) پس از موفقیت در بازپس‌گیری زندان حسکه امروز (پنج‌شنبه) کار تعقیب داعشی‌هایی را که یک هفته قبل به این زندان یورش برده بودند، آغاز کرد. همزمان برخی گروه‌های حقوقی کمک فوری به زخمی‌های این زندان را خواستار شدند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه النهار لبنان، نیروهای کرد شمال شرق سوریه یعنی نیروهای سوریه دموکراتیک موسوم به قسد یک روز پس از بازپس‌گیری کنترل زندان بزرگ شهر حسکه که حدود یک هفته قبل گروهی از تروریست‌های داعش به آن حمله کرده بودند، کار تعقیب این تروریست‌ها را آغاز کردند.

در پی حمله داعشی‌ها به این زندان و درگیری‌هایی که پس از آن شکل گرفتند، بیش از ۲۰۰ تن کشته شدند.

این حمله بزرگترین و خشن‌ترین عملیات داعش از زمان سقوط حاکمیت این گروه تروریستی در بخش‌های وسیعی از خاک سوریه در حدود سه سال قبل بود.

نیروهای قسد روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند که کنترل کامل زندان الصناعة واقع در محله غویران در شهر حسکه را پس گرفتند و نبردهای شش روز اخیر که بزرگترین شهر شمال شرق سوریه را به یک میدان جنگ تبدیل کرده بود، پایان یافتند.

قسد در ادامه بیانیه خود گزارش داد که یگان‌هایش در جریان عملیات پاکسازی و جمع‌آوری اطلاعات، گروهک‌های تروریستی مخفی را در داخل خوابگاه‌های شمالی زندان شناسایی کردند.

این نیروها احتمال دادند که حدود ۶۰ تا ۹۰ مزدور در این بخش از ساختمان زندان پناه گرفته‌اند و قسد از آنها خواسته خود را تسلیم کنند.

طبق بیانیه قسد، تاکنون حدود ۳۵۰۰ تن از زندانی‌های وابسته به داعش خود را تسلیم کرده‌اند.

این نیروها در بیانیه دیگری اعلام کردند که برخی گروهک‌های تروریستی مخفی داعش در حومه جنوب غربی شهر حسکه را تحت تعقیب قرار داده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که یک فروند جنگنده ائتلاف ضد داعش شامگاه چهارشنبه گروهی از تکفیری‌ها را در نزدیکی زندان غویران بمباران کرد که به کشته شدن دستکم هفت تن از آنها انجامید.

طبق اعلام این دیده‌بان، درگیری‌های شش روز اخیر حسکه موجب کشته شدن ۱۵۱ داعشی و ۵۳ تن از نیروهای کرد و نیز هفت غیرنظامی شدند.

بر خلاف پافشاری نیروهای قسد بر این مساله که هیچ زندانی موفق به فرار از زندان نشده، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، تعداد زیادی از زندانی‌ها پس از حمله فرار کردند.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *