رییس جمهوری با متخلفان اجرای قانون ثبت اطلاعات کارکنان برخورد کند

[ad_1]

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ثبت اطلاعات کارکنان دولت در سامانه پاکنا گفت: باید متخلفان اجرای این قانون برخورد شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در تذکری به رییس جمهوری بر لزوم اجرای دقیق و فوری ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور تاکید کردم و به استنکاف کنندگان این قانون و مجریانی که در انجام این تکلیف کوتاهی می‌کنند، هشدار دادم.

وی توضیح داد: ثبت اطلاعات کارکنان به شکل شفاف در پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری (پاکنا) مطابق ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مورد تأکید قرار گرفته و اجرای آن یک تکلیف قانونی برای ساماندهی نیروی انسانی و انضباط مالی است بنابراین به تعویق انداختن اجرای آن بیشتر از این جایز نبوده و دستگاه‌های اجرایی مکلف به انجام هر چه سریعتر درج اطلاعات در این سامانه هستند.

حاجی دلیگانی ادامه داد: بر این اساس از رییس جمهوری خواستم که دستور دهد چنانچه دستگاهی از اجرای این قانون استنکاف یا کوتاهی می‌کند ضمن ممانعت از پرداخت حقوق مقصرین آن نسبت به افشاء نام دستگاه مربوطه هشدار لازم داده شود تا مجریان امر در خصوص این موضوع حساس و اقدامات فوری، دقیق و لازم را سریعتر انجام داده و شفاف‌سازی صورت پذیرد.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *