کاهش رشد جمعیت به یک دغدغه تبدیل شده است

[ad_1]

ایسنا/اصفهان معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: کاهش رشد جمعیت کشور به یک دغدغه تبدیل شده است و بی توجهی به رشد جمعیت معضل جدی تمدنی را به دنبال دارد.

عباس شیراوژن، امروز(چهارشنبه، ۶ بهمن‌ماه) در آیین معرفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اظهار کرد: بحران سالمندی جمعیت کشور باعث شده تا همه در این زمینه تمام تلاش خود را به کار گرفتند.

وی تصریح کرد: در سال‌های آغاز گام دوم انقلاب اسلامی هستیم و هرآنچه در سال‌های گذشته در کشور اتفاق افتاده است، باید اتفاق‌های متناسب با گام اول انقلاب اسلامی حساب کنیم.

به گزارش ایسنا، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، افزود: باید با اراده قوی و نگاه تحولی دولت سیزدهم و مدیریت جهادی، تحول جدی در عرصه خدمت‌رسانی اتفاق بیفتد. هر نهادی برای ایجاد تحولات و ایجاد انگیزش نیاز به انتخاب شعارهای محوری و کلان دارد و نظام سلامت با توجه به اهداف دولت سیزدهم شعار “عدالت و تعالی نظام سلامت” را انتخاب کرده است.

وی تاکید کرد: دسترسی عادلانه مردم به امکانات و خدمات سلامت، خدمت‌رسانی به مناطق محروم، برنامه‌ریزی در راستای افزایش بهره‌وری، مبارزه با فساد، اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از نهاد خانواده، انتصاب مدیران جهادی، ارتقاء کیفیت آموزش علوم پزشکی را با یک برنامه‌ریزی مدون و عملیاتی محقق کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمارستان نقش مهمی در ترویج فضایل اخلاقی و معنوی به مردم دارد و باید پلی برای اثربخشی بیشتر در امر درمان باشد.

شیراوژن افزود: هدف این است که مراجعان به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی، رنجی به جز رنج درمان نداشته باشند. مردم باید دانشگاه، بیمارستان و شبکه بهداشت درمان را پناهگاه خود بدانند و باید توجه داشته باشیم که مجموعه رفتار، گفتار و پوشش بر شکل‌گیری فرهنگ دانشجو تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: در سه ماهه پایانی امسال دو هزار واحد تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های کشور به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۳۰ واحد خوابگاهی، طرح ورزشی و فرهنگی درحال اجراست و امیدواریم تا سال آینده تکمیل شود.

در این مراسم از ۲۷ ماه خدمت سیدعلیرضا مروجی، تقدیر شد و کورش ساکی به‌عنوان سرپرست جدید این دانشگاه علوم پزشکی کاشان منصوب شد.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *