طرح تغییر شیوه جمع‌آوری پسماند در بیرجند اجرایی می‌شود

[ad_1]

ایسنا/خراسان جنوبی  سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: طرح آزمایشی تغییر شیوه جمع‌آوری پسماند در بیرجند با مشارکت مردم در تفکیک زباله از مبدا، اجرا می‌شود.

موسی میرزایی، شب گذشته ۵ بهمن در نشست طرح جمع‌آوری پسماند اظهار  کرد: اجرای این طرح با هدف ارتقای سلامت شهر و شهروندان، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش بازیافت زباله در راستای حفاظت از محیط زیست، ارتقای وضعیت بهداشتی و زیست محیطی شهر و احترام به حقوق شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر زیبایی چهره شهر بیرجند گفت: جمع‌آوری غیرمتعارف زباله و زباله‌گردی چهره شهر را زشت و نازیبا می‌کند لذا با تغییر در شیوه جمع‌آوری زباله قطعا وضعیت بهداشتی شهر ارتقا داده خواهد شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بیرجند بیان کرد: این طرح ابتدا در بخشی از محله سجادشهر به‌صورت خانه به خانه و ساعت ۲۱ اجرا می‌شود؛ آنچه مسلم است تلاش باید از مبدأ صورت بگیرد و در واقع فاز فرهنگی و همراه کردن و مشارکت مردم که از مبدا زباله‌های خشک و تر را جدا کنند، در این فرآیند بسیار مهم است.

میرزایی اظهار کرد: در مرحله ابتدایی ۶ مخزن مخصوص جمع‌آوری زباله خشک به‌صورت آزمایشی در مقابل ۶ مجتمع مسکونی گذاشته می‌شود که پس از پر شدن توسط حوزه مدیریت پسماند جمع‌آوری و تخلیه خواهد شد.

انتهای پیام 

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *