مانوئل با درایت هندبالیست‌ها را کوچ کرد

[ad_1]

پیشکسوت و کارشناس هندبال گفت: بازیکنان ما در ثانیه‌های آخر بازی بهترین عملکرد را داشتند که این‌ها به درایت مربی برمی‌گردد.

حسن پروانه در گفت و گو با ایسنا، بعد از جهانی شدن تیم ملی هندبال اظهار کرد: تیم ملی هندبال با حضور فرناندز شکل و شخصیت گرفت. بازیکنان ما در ثانیه‌ها بهترین عملکرد را داشتند که همه این‌ها به درایت مربی برمی‌گردد. در دقایق پایانی بازی مقابل کویت ما دو گل عقب بودیم، هر مربی دیگر بود رنگ و رویش پریده بود اما مانوئل با درایت بازی را جمع کرد. او تعویض های خوبی داشت.

کارشناس هندبال افزود: مانوئل خیلی به تیم ملی کمک کرد. در مسابقات انتخابی المپیک کویت حبیبی سرمربی بود، ۱۰ ثانیه آخر توپ دست ما بود یک گل هم جلو بودیم تایم هم ما گرفتیم اما بازی را به آنها دادیم و مساوی شدیم. آنها جهانی شدند و ما ماندیم. این اتفاق روز گذشته بر عکس رخ داد.

پروانه در مورد عملکرد دروازه‌بان تیم ملی گفت: محمد سیاوشی گلر تیم خیلی خوب کار کرد. او به باور رسیده بود. در بازی کویت در اواخر نیمه دوم مانوئل می‌خواست برای پرتاب پنالتی به جای او از علی رحیمی استفاده کند اما سیاوشی خودش در دروازه ایستاد و پنالتی را گرفت. اگر او خود را باور نداشت و آن توپ گل می شد جهانی شدن روی هوا بود.

وی افزود: سیاوشی چندین سال بود که به دلیل حضور حیدری و باباصفری در سایه بود اما امسال در ۳۶ سالگی خود را نشان داد. فکر نمی‌کنم یک هندبالیست در این سن بتواند خود را اینقدر خوب نشان دهد. من فکر می‌کنم در بازی عربستان و کویت سیاوشی یکی از بهترین دروازه‌بانان ایران در این مسابقات بود. ما دو دروازه‌بان دیگر هم داریم که خیلی خوب هستند اما محمد سنگ تمام گذاشت. فوتبالی‌ها یه مثالی دارند که یک دروازه بان خوب از پدر و مادر خوب هم برای تیم بهتر است. 

پیشکسوت هندبال در ادامه در خصوص نقش بازیکنان جوان در ترکیب تیم گفت: عملکرد بازیکنان جوان مثل کاظمی، آثاری و جهانی نیز خیلی خوب بود. به جز سجاد استکی و صمصامی در دفاع، در پست حمله تیم کاملا جوان شده است.

وی در خصوص گل آخر سجاد استکی گفت: سجاد هم که در سن ۲۸ سالگی توانست بازی مقابل کویت را برگرداند. در آن ثانیه‌ها کمتر اتفاق می‌افتاد آن توپ گل شود ولی سجاد این اتفاق را رقم زد. شنیدم او دیروز خیلی گریه کرده تا تخلیه شود و حالش خوب نبوده است. حق و الانصاف همه تیم خوب کار کردند.

وی به بازی عربستان و کره در مرحله اصلی مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت: دیروز عربستان توانست کره را با چند اختلاف ببرد و خود را اثبات کند. در دور گروهی استرالیا و هند  حریفان درجه یکی برای ما نبودند اما عربستان را بردیم. عربستان تیم قوی بود و در انتخاب گروه  هم مختار بود که گروه ما را انتخاب کرد تا راحت صعود کند. نیمه اول هم جلو بودند اما در نیمه دوم ما برنده شدیم. برد ما مقابل عربستان خیلی بزرگ بود. عربستانی یک مربی فرانسوی دارد و خیلی برای این تیم سرمایه‌گذاری شده است. بازی ما مقابل عربستان خیلی سخت بود که خداراشکر توانستیم برنده باشیم. 

پروانه به کسب سکوی آسیا اشاره کرد و گفت: اکنون اولین برنامه ما جهانی شدن بود که رخ داد. اگر بازی با بحرین را هم بتوانیم ببریم و بازیکنان همان عملکرد آخر بازی کویت و نیمه دوم عربستان را نشان دهند می‌توانیم قطعا روی سکو باشیم. تیم بحرین هم آنقدر قوی نیست چون در بازی مقابل عراق تنها با ۳ یا ۴ اختلاف برد. تیمش مثل سال‌های قبل که در انتخابی المپیک شرکت کرده بود، نیست. باید با برنامه مقابل آنها به میدان برویم و ببریم. 

وی افزود: در دیگر گروه هم قطر که قطعا بالا می‌آید، عربستان هم بعد از قطر دوم گروه خواهد شد. کره بعید می‌دانم بتواند جبران کند و قطر را با چهار گل ببرد بنابراین اگر ما بحرین را ببریم به عنوان اول گروه با عربستان مجدد بازی خواهیم داشت. ما می‌توانیم روی سکو باشیم اما بعید می‌دانم با وجود قطر بتوانیم قهرمان شویم. قطر یک تیم قوی دارد و جهانی است. 

پیشکسوت هندبال گفت: از طرفی باید بدانیم که تیم ملی ۵ بازی کرده و ریکاوری بازیکنان کار سختی است. ما چند بازیکن هم داشتیم که دیرتر به تیم ملی پیوستند و شرایط سخت بود. در بازی کویت تمام ملی‌پوشان حضور داشتند و بازی نوستالژیک و دراماتیکی از آب درآمد. کل ایران را به وجد آوردند. 

پروانه به کمبود بودجه هندبال اشاره کرد بود، گفت: اکنون دیگر فدراسیون همه تلاشش را کرده و دیگر نیازمند بودجه است. بودجه فدراسیون هندبال خیلی کم است. باید برای گرفتن بودجه از مجلس، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک کمک بخواهیم‌. بودجه والیبال نزدیک ۴۰ یا ۵۰ میلیارد است اما بودجه ما ۴ یا ۵ میلیارد است. تفاوت خیلی زیاد است. در این سال برای اولین بار در کل تاریخ فدراسیون‌ هندبال هر دو تیم زنان و مردان با هم جهانی شدند. اکنون نیازمند بودجه هستیم. هر چند که اسپانسر داریم اما نیازمند بودجه هستیم.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *