سینمای سیاری که بین ۳ شهرستان خراسان شمالی می چرخد

[ad_1]

ایسنا/خراسان شمالی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: در حال حاضر سه شهرستان در این استان فاقد سالن سینما هستند.

حیدری در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: شهرستان های گرمه، جاجرم و راز و جرگلان فاقد سالن سینمایی هستند که یک دستگاه سینمای سیار میان این سه شهرستان در حال چرخش است.

وی افزود: با توجه به استقبالی که از سوی مردم این مناطق از سینما می شود ساخت سالن سینمایی در این شهرها ضروری است اما با کمبود اعتبار مواجه هستیم و از سوی دیگر ساخت سالن های سینما برعهده سرمایه گذار بخش خصوصی است.

حیدری ادامه داد: درصدد هستیم تا سالن های فرهنگی و هنری که در این سه شهرستان وجود دارد را تجهیز به سالن سینما کنیم تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی توضیح داد: دستگاه سینما سیار یک سال قبل از شیوع کرونا در سه شهرستان مذکور وارد شد که پخش فیلم در این مناطق با شیوع کرونا متوقف شد و اکنون دو هفته ای هست که اکران فیلم با استفاده از این دستگاه دوباره شروع شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹ سالن سینمایی در این استان فعال است، گفت: با توجه به استقبال خوب مردم از پخش فیلم ها، نیاز است تا بر تعداد سالن ها افزوده شود.

وی با بیان اینکه یک سالن سینمایی در شیروان در حال ساخت است، افزود: ساخت این سالن برعهده شهرداری و تجهیز آن بر عهده سازمان سینمایی است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی ادامه داد: در حال حاضر این سالن سینمایی حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *