سجادی: تحریم کردن المپیک زمستانی چین اتفاق پسندیده‌ای نیست

[ad_1]

حمید سجادی گفت: تحریم کردن المپیک زمستانی چین اتفاق پسندیده‌ای نیست و یکی از موارد منشور المپیک رعایت این مسائل است.

به گزارش ایسنا، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بدرقه اعزام تیم ملی اسکی ایران به المپیک زمستانی پکن گفت: فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی ایران این مراسم ارزشمند را برای بدرقه سه نفر از بهترین های ورزش‌های زمستانی با همکاری کمیته ملی المپیک و سفارت چین  برنامه ریزی کردند. از طرف خانواده اسکی هم جمع ارزشمندی مخصوصا پیشکسوتان تشریف داشتند که این سه نفر را با دعای خیر بدرقه کردند.

او  افزود: بهترین قسمت قرائت مرامنامه توسط ورزشکاران بود که خواهش کردم چاپ و تکثیر شود و به یادگار بماند. آقای سفیر مطالب ارزشمندی را گفتند و پیام هایی از کشور چین داشتند که افتتاحیه این مراسم مصادف با سال جدید چینی است. من هم به سهم خودم به مردم چین آغاز سال جدید چین را تبریک می‌گویم. امیدوارم سالی عاری از کووید ۱۹ باشد. می‌ دانم چین برنامه خاصی برای افتتاحیه در نظر گرفته و روزهای سنگینی را پیش رو خواهند داشت. امیدوارم این رقابتها در آسیا به گونه ای برگزار شود که قاره آسیا موجب فخر زمین باشد.

سجادی همچنین گفت: من هم به اتفاق رئیس کمیته المپیک برنامه ریزی می‌کنیم تا در زمانی کوتاه از این بازی ها دیدن کنیم و حتما با آقای باخ نشست داشته باشیم.

او در مورد تحریم المپیک چین توسط برخی از کشورها گفت: این اتفاق پسندیده نیست و یکی از موارد منشور المپیک رعایت این مسائل است. ایران هم نشان داده که به رعایت مفاد پایبند است. ما هم در آستانه آغاز فعالیت ۲۵ ساله با چین هستیم و یکی از حوزه های فعالیت، ورزش است. هفته گذشته در جلسه با سفیر چین در وزارت مباحث متعددی را به عنوان سرفصل همکاری تدوین کردیم. بنابراین حضورمان در این دوره از بازی ها فارغ از دیدگاه برخی از کشورها، به این خاطر است که ما هم پایند منشور هستیم.

او در مورد بازی تیم ملی فوتبال ایران با عراق نیز گفت: برای تیم ملی فوتبال آرزوی موفقیت دارم. معاونت فرهنگی و همگانی ما به اتفاق چند نهاد دیگر از جمله ریاست جمهوری و فدراسیون فوتبال برنامه ریزی هایی را کرده اند تا برای جشن صعود آمادگی داشته باشیم.

سجادی در مورد شائبه به تعویق افتادن انتخابات کمیته المپیک نیز گفت: هنوز دقیق اطلاع رسانی نشده است. در روزهای آتی جلسه ای با دکتر صالحی امیری داریم و صحبت می‌کنیم.

ادامه دارد…

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *