جبلی به پاسخگویی شفاف صداوسیما به مردم «بله» گفت

[ad_1]

چهار ماه پس از آمدن پیمان جبلی بر مسند ریاست سازمان صداوسیما، این رسانه هم به جمع سازمان‌هایی پیوست که به قانون «انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» بله گفتند.

به گزارش ایسنا، پیوستن سازمان صداوسیما به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات واکنش حسین انتظامی، دبیر این کمیسیون را به همراه داشته است؛ به نحوی که در توییتی نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده و نوشته است، «ممنون از آقای پیمان جبلی بابت تمکین به قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و پایان دادن به دوره فرار از پاسخگویی. با امید پیوستن چند دستگاه فراری دیگر به سامانه http://iranfoia.ir».

اما سازمان صداوسیما در حالی در دوره ریاست جدیدش، پاسخگویی شفاف به درخواست‌های مردمی درباره فعالیت‌های این سازمان را پذیرفته است که هفت سال از آغاز اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در کشور می‌گذرد و بر این اساس دو رییس قبلی رسانه ملی ـ عبدالعلی علی‌عسکری و محمد سرافراز ـ زیر بار این قانون نرفته بودند.

اما انتظامی، دبیر کمیسیون قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات دو هفته قبل بود که در توئیتی اسامی سازمان‌هایی را اعلام کرد که اطلاعاتشان را آزادتر در دسترس قرار داده‌اند. بر اساس این اعلام نهاد ریاست جمهوری و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهترین عملکرد را در سامانه قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات داشتند.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *