تامین زمین برای طرح ملی مسکن در فارس پیشرفت مناسبی دارد

[ad_1]

ایسنا/فارس استاندار فارس اعلام کرد که تامین زمین برای اجرای طرح ملی جهش مسکن در این استان از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

دکتر محمدهادی ایمانیه، یکشنبه سوم بهمن در حاشیه جلسه شورای مسکن استان با اشاره به نتایج این جلسه، گفت: دستگاه‌های متولی نهضت ملی مسکن نظیر راه و شهرسازی فارس و لارستان، بنیاد مسکن و شرکت عمران شهر جدید صدرا، گزارشی از اقدامات خود در زمینه اجرای طرح ملی جهش مسکن ارائه دادند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه تاکنون پیشرفت مناسبی در زمینه تامین زمین از طریق الحاق و تغییر کاربری ایجاد شده است، اظهار کرد: این روند همچنان ادامه دارد و امیدواریم تا پایان سال زمین مورد نیاز در سال اول جهش ملی مسکن تامین شود.

استاندار فارس همچنین در خصوص خدمات رسانی به اراضی در نظر گرفته شده برای جهش ملی مسکن، گفت: مقرر شد دستگاه های خدمات رسان اعتبار لازم برای ارائه خدمات در این زمین ها را برآورد کنند و جهت تامین آن در بودجه ۱۴۰۱ به استانداری ارائه دهند.

ایمانیه با بیان اینکه در شهر شیراز مشکل تامین زمین برای نهضت جهش ملی مسکن وجود داشت، خاطر نشان کرد: برای رفع این مشکل علاوه بر زمین‌های تعیین شده در سطح شهر شیراز ، بخش قابل توجهی از زمین ها در شهر صدرا به این امر اختصاص یابد.

وی ادامه داد: برای تامین زمین مورد نیاز در شهر صدرا نیز موضوع الحاق اراضی ۴۹۰ هکتاری به شرق صدرا از طریق شورای عالی حفاظت محیط زیست، شورای عالی شهرسازی و معماری و شورای برنامه ریزی و توسعه استان پیگیری شود.

به گفته استاندار فارس در این جلسه شهرداری های استان مکلف شدند بر اساس قانون ۳۰ درصد تخفیف عوارض برای ساخت مسکن در طرح جهش ملی را اجرایی کنند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: تسریع در روند صدور پروانه ساخت و تایید نقشه نیز بر عهده سازمان نظام مهندسی و شهرداری گذاشته شده است‌.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *