تقدیم لایحه بودجه شهرداری به شورای شیراز/ رشد ۷۰ درصدی بودجه

[ad_1]

ایسنا/فارس شهردار شیراز با اعلام اینکه در لایحه بودجه سال آتی ۷۰ درصد رشد داریم، گفت: در لایحه بودجه سال آتی، ۷۳ درصد بودجه عمرانی به میزان ۷۶۰۰ میلیارد و ۲۷ درصد بودجه جاری به میزان ۲۹۰۰ میلیارد تومان تدوین شده است. 

سید احسان اصنافی یکشنبه سوم بهمن در صحن علنی شورای شهر شیراز گفت: لایحه بودجه عمرانی سال آتی به میزان ۷۶۰۰ میلیارد تومان با توجه به ماموریت‌های ششگانه شهرداری شیراز تدوین شده است.

او افزود: حوزه اجتماعی و فرهنگی به نسبت بودجه ۱۴۰۰ شامل ۱۶۰ درصد افزایش، در ماموریت کالبدی و شهرسازی به نسبت بودجه ۱۴۰۰ شامل ۸۰ درصد افزایش، حمل و نقل و ترافیک به نسبت بودجه ۱۴۰۰ شامل ۷۵ درصد افزایش، محیط زیست، خدمات شهری و سلامت به نسبت بودجه ۱۴۰۰ شامل ۶۵ درصد افزایش، ایمنی و مدیریت بحران به نسبت بودجه ۱۴۰۰ شامل ۴۶ درصد و خدمات به نسبت بودجه ۱۴۰۰ شامل ۳۷ درصد افزایش و داشته است. 

شهردار شیراز اضافه کرد: بودجه ۱۴۰۱ با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های سرمایه گذاری برای افزایش درآمد شهرداری و تلاش جهت افزایش سهم شهرداری در بودجه های دولتی تدوین شده است. 

اصنافی در خصوص تلاش برای افزایش سهم شهرداری در بودجه‌های دولتی نیز گفت: در بودجه ۱۴۰۱ دولت ارزش افزوده به سه درصد افزایش یافته و تحقق آن نیازمند تلاش بود.

او خاطرنشان کرد: در این راستا حداقل ده جلسه با مسئولین کشوری داشتیم و دیروز نیز به همراه شهرداران کلانشهرها با معاون اول رییس جمهور جلسه‌ای داشتیم تا بتوانیم شاهد افزایش سهم شهرداری‌ها در بودجه عمومی باشیم. 

شهردار شیراز با اشاره به رویکرد شهرداری در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ در حوزه هزینه‌ای گفت: بودجه در بخش هزینه های جاری با در نظر گرفتن سیاست انقباضی تدوین شده است که فقط در بخش حقوق، آب و برق و ماشین آلات افزایش ۱۰ درصدی داشته و سایر ردیف ها نسبت به متمم ۱۴۰۰ افزایشی نداشته است. 

اصنافی با بیان اینکه بخشی از بودجه سال آتی برای تسویه دیون تخصیص یافته است، عنوان کرد: ۶۲۰۰ میلیارد بدهی بانکی و ۲۲۰۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران است و تلاش شده طی چهار ماه گذشته بیش از ۶۰۰ میلیارد را با پیمانکاران مثل خط دو مترو و بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی تسویه کنیم‌. 

گفتنی است، که لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری شیراز پس از بحث و بررسی در کمیسیون‌های مربوطه شورای اسلامی شهر شیراز و اعمال تغییرات مدنظر آنها به تصویب نهایی می‌رسد.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *