ایران خواستار ارتباط با کشورهای جهان با حفظ منافع ملی است

[ad_1]

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: باید قدردان نعمات الهی بوده و شکرگذار آن باشیم.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (یکم بهمن) در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه بارش برف نعمت بزرگی بود که خداوند شامل حال ما کرد، اظهار کرد: بعد از بارش‌های اخیر باید سجده شکر به‌جای می‌آوردیم. خداوند متعال این روزها رحمت خود را شامل حال ما کرده و باید قدردان باشیم. خداوند ارحم‌الراحمین است؛ در حق همدیگر دعا کنیم تا خداوند استجابت کند.

وی با اشاره به سال‌روز میلاد دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، تصریح کرد: در نظام مقدس اسلام مرد بودن و زن بودن به تنهایی امتیاز نیست، بلکه در نگرش اسلام آمده است در نگاه اول همه انسان هستند و برای ادامه نسل بشر به هر دو جنس نیاز است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه مرد بودن امتیاز به عمل صالح و تقوا است، افزود: مادر بودن نیز جایگاه والایی دارد. دامن مادر جایگاه پرورش انسان پاک است و دامن مادران مومن جایگاه پرورش انسان‌های عالم، دانشمند و ایثارگر است.  ۳۵۳۵ شهید زنجان در آغوش چنین مادرانی پرورش یافتند.

وی با اشاره به اینکه هر مرد موفقی به پشتوانه وجود یک زن است، گفت: باید جایگاه زنان در جامعه را قدر نهیم و قدردان زحمات این قشر فداکار باشیم.

نمایتده ولی‌فقیه در استان به سالروز ولادت معمار کبیر انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: ۴۳ سال است انقلاب با صلابت ایستاده و اینها حاصل درایت امام راحل بود که زندگی خود را وقف آن کرد و حاصل این فداکاری‌ها را در صلابت فعلی کشور می‌بینیم.

آیت‌الله خاتمی به ۶ بهمن و سالروز فداکاری مردم شهر آمل اشاره کرد و گفت: در این روز کمونیست‌ها جنایاتی انجام دادند ولی آنها این ملت را نشناخته بودند؛ چراکه هر مومن قلبش سنگر پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی است و پشتیبانی آنها باعث درماندگی دشمن بوده و همچنان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به سفر رییس جمهور به روسیه اشاره کرد و یادآور شد: کشور ما باید با دنیا در ارتباط باشد مگر با دشمنانی که خواستار از بین رفتن ما هستند.

وی تاکید کرد: ایران در بحث توسعه حداکثری روابط پایدار با کشورهایی همچون روسیه را باید داشته باشد البته با حفظ کرامت کشورمان و منافع ملی.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *