برف‌روبی ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان رشت/ رفع مشکل موردی قطع برق

[ad_1]

ایسنا/گیلان رئیس ستاد بحران شهرستان رشت گفت: تا این ساعت ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان با کمک دهیاران و بخشداران برف‌روبی شده و مشکل خاصی در تردد نداریم. 

حمیدرضا امام‌پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص آخرین وضعیت شهرستان رشت در پی بارش برف، اظهار کرد: با توجه به آمادگی که از قبل در دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران شهرستان ایجاد شده بود، از ساعات اولیه بارش برف همچنان پای کار هستند.

رئیس ستاد بحران شهرستان رشت با بیان اینکه از حدود ۲۰۰۰ کیلومتر راه اصلی و روستایی شهرستان رشت حدود ۵۰۰ کیلومتر تحت تاثیر بارش برف قرار گرفته، افزود: بارش برف در مناطق مختلف شهرستان بین ۱۰ الی ۲۰ سانتی‌متر گزارش شده که بیشتر بارش برف را در بخش سنگر، کوچصفهان و مرکزی شاهد هستیم.

وی گفت: بامداد امروز بازدیدهای میدانی از روند عملیات برف‌روبی و همچنین دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان نظیر هلال احمر، شهرداری، اورژانس بیمارستان پورسینا، اداره برق، راهدارخانه سراوان و بخشداری سنگر داشتیم و به صورت میدانی بر روند فعالیت‌ها و اقدامات نظارت صورت گرفت و الحمدالله با تعامل و مدیریتی که برقرار شد هیچ محوری مسدود نشد و هیچ در راه مانده‌ای نداشتیم.

سرپرست فرمانداری رشت بیان کرد: اکنون ۲۵ دستگاه راهداری در محورهای شهرستان مشغول برف‌روبی هستند، در سطح روستاها هم دهیاران ما با کمک نیروهای محلی و ماشین‌آلات بومی از مسدود شدن راه ارتباطی روستایی پیشگیری کردند.

امام‌پناهی در خصوص قطع برق ادامه داد: صبح امروز به صورت موردی در برخی مناطق روستایی سنگر قطع برق گزارش شد و چون مسیر تردد باز بود سریع اکیپ‌های برق در محل حاضر شدند و پس از نیم ساعت مشکل قطعی برق هم برطرف شد.

رئیس ستاد بحران شهرستان رشت خاطرنشان کرد: تا این ساعت راهداری ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان را با کمک دهیاران و بخشداران برف‌روبی کرده‌اند و مشکل خاصی در تردد نداریم؛ در برخی مناطق روستایی که قطع موردی برق یا تک فاز شدن ژنراتورها، داشتیم افت فشار آب شرب داشتیم که در حال رفع مشکل در این بخش هستیم که به زودی شرایط عادی در نواحی مذکور برقرار می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که در ساعات نخست صبح تعداد تاکسی‌های درون‌شهری محدود بود آیا در این خصوص تذکر یا اقدامی انجام گرفت؟ اضافه کرد: این موضوع از طریق شهرداری، اتحادیه تاکسیرانی و ستاد بحران شهرستان پیگیری شد که علت دیر آمدن تاکسی‌ها هم تصور تعطیلی ادارات بوده که بلافاصله تذکراتی داده شد و اکنون در سطح شهر مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.

امام‌پناهی در خصوص محور اصلی امام‌زاده هاشم بیان کرد: خوشبختانه با تلاش شبانه همکاران راهداری و انجام عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی محور رشت – امامزاده‌هاشم در پی بارش برف مسدود نشد و هیچ در راه مانده‌ای هم نداشتیم، فقط چند مورد انحراف خودرو گزارش شد که با تلاش همکاران راهداری، پلیس راه و هلال احمر خودروها مجدد ادامه مسیر دادند.

وی با بیان اینکه تعدادی از نانوایی‌های شهرستان شب گذشته تا ساعاتی از بامداد مشغول پخت نان و ارائه خدمت به مردم بودند، اضافه کرد: امروز هم تاکنون گزارشی در این زمینه نداشتیم.

رئیس ستاد بحران شهرستان رشت ادامه داد: در بازدیدی که از اورژانس بیمارستان داشتیم خوشبختانه تاکنون هیچ حادثه‌ای ناشی از بارش برف و سر خوردگی گزارش نشده است.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه دستگاه‌های عضو ستاد بحران طی شبانه روز گذشته مستمر پای کار بودند تا مردم دغدغه‌ و نگرانی نداشته باشند، خاطرنشان کرد: جا دارد از همکاری نیروهای راهداری، پلیس راه، بسیج، بخشداران، شهرداران، دهیاران که شب گذشته به صورت مستمر پای کار بودند، تشکر و قدردانی کنم؛ همدلی و همکاری ایجاد شده که اگر چنانچه بارش برف شدید باشد و ارتفاع بف حتی به بیش از ۵۰ سانتی‌متر هم برسد همه ظرفیت‌ها بسیج شده‌اند و پای کار هستند تا از بروز هر مشکلی و آسیب به مردم پیشگیری شود.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *