پراونه ساخت مناطق کمتر برخوردار همدان یک ماهه صادر شود 

[ad_1]

ایسنا/همدان استاندار همدان گفت: صدور پروانه ساخت در مناطق کمتر برخوردار توسط مجموعه شهرداری و نظام ‌مهندسی نباید بیش از یک ماه طول بکشد. 

به گزارش ایسنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد یکشنبه ۲۶ دیماه در ستاد بازآفرینی شهری استان همدان با اشاره به اینکه توجه به مناطق کمتر برخوردار و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی اهمیت زیادی دارد، افزود: این مناطق یکی از مهمترین موضوعات بازآفرینی شهری است که باید مورد توجه قرار بگیرد. 

وی با بیان اینکه بازآفرینی شهری باید به شکل جهادی صورت بگیرد، تصریح کرد: با در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی و مشوق‌ها می‌توان اقدامات خوبی در راستای بازآفرینی و بازسازی بافت فرسوده شهری انجام داد.

قاسمی‌فرزاد بیان کرد: امیدواریم با حمایت دستگاه‌ها، سازمان‌هایی مثل بنیاد برکت، بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام(ه)، سکونتگاه‌های غیررسمی در همدان را به مناطق قابل سکونت و استاندارد تبدیل کنیم.

استاندار همدان اضافه کرد: برای بازآفرینی شهری پایدار و باثبات نیاز به برنامه‌ریزی است تا با پیگیری مداوم کارها پیش برود، همچنین بعضی از بافت‌های فرسوده به شکل کوچک یا ریزدانه هستند که می‌توان با تجمیع با چند واحد دیگر بازسازی شوند. 

وی با اشاره به اینکه بازسازی بافت‌های فرسوده در شهر همدان و دیگر شهرهای استان باید تعریف و اجرا شود، عنوان کرد: همچنین مناطقی که نیاز به بازآفرینی دارند باید مشخص شوند.

قاسمی‌فرزاد مطرح کرد: شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر همدان با هدف اجرای بازآفرینی شهری، نگاه اصلاحی به صدور پروانه دارند و برای تسریع در امور، نظام مهندسی طی ۱۵ روز بررسی‌های مهندسی بافت را انجام دهد و در نهایت تا یک ماه، پروانه ساخت مورد نظر را صادر کند. 

استاندار همدان در ادامه خاطرنشان کرد: مناسب سازی معابر یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های معلولان است که در موضوع بازآفرینی شهری نیز باید مد نظر قرار گیرد، علاوه بر این صدور پروانه رایگان یا کم هزینه و با سرعت بالا، انگیزه‌های بازسازی بافت فرسوده را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *