کمپین انتخابات پارلمانی پرتغال آغاز شد

[ad_1]

دوره دو هفته‌ای کارزار رسمی انتخابات پرتغال برای انتخابات پارلمانی ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲ امروز (یکشنبه) آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، با توجه به پاندمی کرونا و محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت پرتغال تجمعات بزرگ مرتبط با این کارزار برگزار نمی‌شود.

این رای گیری دو سال پیش از زمان برنامه ریزی شده و پس از آن برگزار می‌شود که پارلمان پرتغال نوامبر گذشته میلادی بودجه ۲۰۲۲ دولت اقلیت سوسیالیست را رد کرد و “مارسلو ربلو دی سوسا”، رئیس جمهوری این کشور خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

بودجه دولتی در حال حاضر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه تعیین می‌کند که چگونه میلیاردها یورو کمک اتحادیه اروپا برای بهبودی پس از بیماری همه‌گیر کرونا هزینه می‌شود.

در این رای گیری ۲۳۰ قانونگذار برای پارلمان پرتغال انتخاب می‌شوند. قانونگذاران بعدا به اینکه چه کسی دولت تشکیل دهد، رای می‌دهند.

حزب سوسیالیست این کشور از ۲۰۱۵ و با نخست وزیری “آنتونیو کاستا” بر کشور حکمرانی کرده و نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که سوسیالیست‌ها بار دیگر می‌توانند اکثر آرا را کسب کنند.

از طرف دیگر این احتمال هم وجود دارد که سوسیالیست‌ها نتوانند دوباره به اکثریت کلی دست پیدا کنند و مجبور شوند بار دیگر حمایت متحدان چپ میانه یا همان “بلوک چپ” و حزب “کمونیست پرتغال” برای تصویب قانونی در پارلمان را به دست بیاورند.

حدود ۸۹ درصد از جمعیت ۱۰.۳ میلیون نفری پرتغال به طور کامل واکسینه شدند و بیش از ۳.۵ میلیون نفر هم دوز بوستر را دریافت کرده‌اند اما موارد ابتلای روزانه در این کشور اروپایی در هفته‌های اخیر رکورد ۴۰ هزار نفری را رد کرده است. وزارت بهداشت پرتغال گفته که ۳۸ هزار و ۱۳۶ تن در روز شنبه به این بیماری واگیردار ویروسی مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *