مطالبات آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی یک ساله شده است

[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۱ ماه است که مدیران و آموزش‌دهندگان مراکز یاددهی و یادگیری در خراسان رضوی طلبکار هستند اما هیچ مبلغی به این افراد پرداخت نشده است.

مصطفی اسدی در مراسم اختتامیه دوره ضمن خدمت نهضت سوادآموزی کاشمر با بیان اینکه تعداد مراکز یادگیری از پنج مرکز در سال ۹۵ به ۱۰۸ مرکز افزایش یافته، افزود: با توجه به فعالیت ۴۵۶ مرکز یادگیری در کشور، در حال حاضر یک‌پنجم این مراکز در خراسان رضوی فعال بوده و حدود ۷۰۰۰ نفر نیز در حال فراگیری آموزش‌های مهارتی هستند.

وی با تاکید بر افزایش بودجه نهضت سوادآموزی اظهار کرد: به دلیل اینکه آموزش‌ها نتیجه‌محور و قبولی‌محور است، یک سال بعد حقوق آموزش‌دهندگان و همکاران را پرداخت می‌کنیم. این فرایند پرداخت حقوق یک نقیصه بسیار بزرگ است.

معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: اگر سازمان برنامه بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی بودجه سازمان نهضت سوادآموزی کشور که در مجموع حدود ۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود را به موقع پرداخت کند، بسیاری از بودجه‌های صرف پرداخت دیون نمی‌شود.

وی ادامه داد: هر چند در نهضت سوادآموزی استان حدود ۴۰۰۰ نفر از هشت سال قبل مشغول به خدمت هستند اما تاکنون تنها برخی از اینان استخدام شده‌اند. به طور دقیق‌تر از این ۴۰۰۰ نفر ۱۵۰۰ معلم در خراسان رضوی و ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در کل کشور در سف استخدام باقی مانده‌اند. با توجه به ردیف استخدامی ۳۴ هزار و ۶۰۰ نفری که بر اساس قانون برای جذب معلمان نهضت سوادآوزی اختصاص یافته، اگر طی سه سال و در هر سال بین ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ نفر جذب شوند، می‌توان تمام این جمعیت را استخدام کرد.

اسدی با اشاره به آموزش مربیان نهضت سوادآموزی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در خراسان رضوی ۱۳۲ کلاس برای این منظور برپا و در آن ۲۹۶ هزار و ۸۰۰ نفر ساعت دوره برگزار شده است.

برای جبران کمبود معلم به ۱۵ سال زمان نیاز داریم

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: اگر در رای اعتماد دادن به وزیر فعلی آموزش و پرورش مخالفت داشتم، به این دلیل بود که معتقد بودم جوهره از بین بردن تبعیض و تفاوت‌ها بین معلمان، نهضتی‌ها، خرید خدمتی‌ها و… را ندارد.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل سیستم آموزشی کشور تفاوت گذاردن بین معلمان رسمی، شرکتی، مربیان ماده ۲۸ و… است، افزود: هر چند در کشور با کمبود ۲۰۰ هزار معلم مواجه هستیم اما به دلیل اینکه طی هشت سال گذشته بی‌مهری‌های بسیاری به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی شد، به همین خاطر اگر از همه ظرفیت این دانشگاه‌ها هم استفاده کنیم، باز هم نمی‌توان این کمبود را جبران کرد. هر چند اگر بخواهیم کمبود ۲۰۰ هزار معلم را جبران کنیم، حداقل به ۱۵ سال زمان نیاز است اما می‌توان با استخدام نهضتی‌ها این کمبود را سریع‌تر جبران نمود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدوارم روزی برسد که معلمان بی‌دغدغه باشند و کاری جز تربیت و آموزش مربی‌گری برای دانش‌آموزان نداشته باشند.

آموزش‌دهندگان پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند

فرماندار کاشمر در ادامه این نشست گفت: با توجه به اینکه اکنون ۲۵ نفر در بیمارستان بستری هستند، از آموزش‌دهندگان و مربیان خواسته می‌شود پروتکل‌های بهداشتی را بیش از این رعایت کنند.

مسلم ساقی با بیان اینکه به دلیل روند مطلوب واکسیناسیون در شهرستان طی ۲ ماه گذشته فقط یک نفر فوتی داشته‌ایم، افزود: در شرایط امروز بیش از هر زمان دیگری به آموزش نیاز داریم؛ اگر به این یقین و باور برسیم که سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش هزینه نیست، اتفاقات بسیار خوبی می‌افتد.

ثبت‌ نام ۹۶۳ نفر در دوره‌های تربیت مربی نهضت سوادآموزی

رئیس نهضت سوادآموزی کاشمر هم به عنوان سخنران دیگر این نشست گفت: امسال از مجموع ۱۲۰ مربی سوادآموزی ۱۰۸ نفر موفق شدند در فعالیت‌های سوادآموزی با ما همکاری کنند.

کاظم عابدی کل ثبت نامی‌های امسال را ۹۶۳ نفر اعلام کرد و افزود: ۲۲ نفر این افراد کسانی بودند که به این دوره‌ها احساس نیاز کردند و به صورت متفرقه ثبت‌نام نموده‌اند.

وی بیان کرد: به جز این ۲۲ نفر ۸۳۹ نفر از ثبت‌ نام شوندگان زن و ۱۰۲ نفر مرد بوده‌اند که در قسمت زنان سن ۵۹ نفر بالای ۵۰ سال، ۳۶۵ نفر بین ۴۰ تا ۵۰ سال، ۳۳۶ نفر حدود ۳۰ تا ۴۰ سال و ۷۸ نفر در بازه ۲۰ تا ۳۰ سال و یک نفر نیز ۱۵ ساله بوده‌اند.

رئیس نهضت سوادآموزی کاشمر عنوان کرد: در قسمت مردان بالای ۴۰ سال ۳۶ نفر، بین ۳۰ تا ۴۰ سال ۵۵ نفر، از ۲۰ تا ۳۰ سال ۱۰ نفر و یک نفر ۱۲ ساله نیز در این دوره‌ها ثبت‌ نام کرده‌ایم.

در پایان مراسم از آموزش‌دهندگان برتر نهضت سوادآموزی کاشمر تجلیل شد.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *