آمریکا ۱۸ سناریو را در رابطه با حمله روسیه به اوکراین آماده کرده است

[ad_1]

آمریکا ۱۸ سناریوی مختلف در صورت تشدید تنش‌های روسیه با اوکراین آماده کرده است. واشنگتن همچنین در حال تدوین پاسخی مکتوب به پیشنهادات امنیتی مسکو است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ویکتوریا نولاند، معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا گفت، واشنگتن ۱۸ سناریو برای اقدام در صورت تشدید تنش‌ها در مرز اوکراین و روسیه آماده کرده است.

نولاند از ارائه جزئیات این سناریوها خودداری کرد و گفت آن‌ها شامل مجموعه‌ای از اقدامات قاطع برای بازداشتن روسیه از تشدید ادعایی تنش‌ها با اوکراین هستند.

این مقام آمریکایی با این حال اعلام کرد که آمریکا آماده ادامه گفت‌وگو با روسیه است و افزود، یک پاسخ مکتوب به درخواست تضمی‌های امنیتی روسیه در دست انجام است.

نولاند در گفت‌وگویی با مجله فایننشال تایمز گفت، گفت‌وگو با روسیه باید دوجانبه باشد و افزود، آمریکا آماده درستیابی به راه حل دیپلماتیک برای تنش‌ها بوده و در حال آماده‌سازی یک پاسخ مکتوب به پیشنهادات امنیتی مسکو است.

این یک روز پس از آن اتفاق می‌افتد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت، مسکو هنوز منتظر پاسخ تضمین‌های درخواستی خود به شکل مکتوب است.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *