۵۰ سال اندوخته‌ام را به سمت و سوی تولید آوردم

[ad_1]

ایسنا/مازندران همواره سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی یک مجموعه تولیدی در کشورمان، در کنار سختی‌های موجود، با لذت‌هایی نیز همراه بوده است، موضوع بسیار مهمی که هم در فرموده‌های مقام معظم رهبری، سال‌ها مورد سفارش بوده و هم مسئولان استانی به آن اشاره و تاکید داشته‌اند. در این میان، برخی سرمایه‌گذاری‌ها نیز در نوع خود جالب و قابل توجه است، موضوعی که با زندگی روزانه مردم و تمایلاتشان ارتباط دارد و با راه‌اندازی یک مجموعه تولیدی، در کنار اشتغالزایی و رفع بعضی معضلات معیشتی، می‌تواند نیاز غذایی برخی بیماران و افرادی که از مصرف محصولات غذایی منع هستند را محقق کند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر گلی مرزونی که خود سابقه حضور در امور اداری و اجرایی همچون سازمان تبلیغات و فرهنگ و ارشاد اسلامی قائمشهر را دارد و بیش از ۲۰ سال به عنوان وکیل دادگستری فعالیت حقوقی می‌کند، به همراه دو فرزند مهندس خود ابوالفضل و محمدحسین به دنبال راه‌اندازی “مجتمع صنایع غذایی دریکا” هستند که به تولید محصولات رژیمی غلات هم چون کیک، شیرینی و بیسکوییت رژیمی، ماریناد ماهی و شکلات رژیمی پروتئین بار خواهند پرداخت.

این مجموعه از آن جهت بسیار مهم و قابل اهمیت است که در تولید محصولات رژیمی غلات از شیرین‌کننده‌هایی استفاده می‌شود که غیرکالریک است و عموما انرژی تولید نمی‌کند، در واقع این شیرین‌کننده‌ها جایگزین شکر شده‌اند و مخصوص بیماران دیابتی و افرادی که با چاقی مفرط دست و پنجه نرم می‌کنند، است.

محصول بعدی تولیدی در این مجتمع، ماریناد ماهی است، همانطور که می‌دانیم، ماهی یک غذای بسیار فسادپذیر است و در گذشته برای افزایش عمر نگهداری این محصول، از “نمک‌سود کردن و یا دودی کردن” آن، استفاده می‌کردند که هر دو گزینه خطراتی چون بیماری سرطان و مشکلات گوارشی را به همراه داشت. همچنین کسانی که فشار خون بالا داشتند نیز نمی‌توانستند از این محصول استفاده کنند، از سوی دیگر، کنسرو کردن ماهی نیز به دلیل استفاده از فرآیند حرارتی و از بین رفتن ارزش تغذیه‌ای ماهی، کمتر مورد توجه قرار گرفت.

بر این اساس، یکی از روش های نگهداری که در دنیا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، استفاده از یکسری محلول های طبیعی است که در قالب این محلول تکه‌های ماهی پس از فرآوری اولیه، در داخل این محلول قرار می‌گیرد و همین امر موجب می شود که از ۶ تا ۹ ماه به افزایش ماندگاری ماهی کمک کند.

نکته بسیار مهم و اساسی اینجا است که در روش های انجماد ماهی، بدون شک با تغییر کیفیت رو به رو خواهیم شد اما در این روش کاملا عطر و طعم ماهی طبیعی حفظ می‌شود، پس از مدتی قرار گرفتن محصول در این محلول، استخوان ماهی نیز در آن حل شده و در کنار افزایش عمر نگهداری و عطر و طعم بهتر، نبود استخوان برای مصرف کننده، ارزش بیشتری در زمان استفاده خواهد داشت.

 به گزارش ایسنا، مجموعه صنایع غذایی دریکا، با تولید یک محصول دیگر، در کنار ممانعت از خروج ارز از کشور، بار دیگر به کمک افرادی خواهد آمد که با بیماری دیابت و مشکلات چاقی رو به رو و یا در حال تمرینات سخت بدنسازی هستند.

به گفته پرفسور اسماعیل‌زاده‌کناری مدیرعامل هلدینگ واستریوش به عنوان مشاور این مجموعه تولیدی، محصولات “شکلات پروتئین بار” عمدتا وارداتی هستند و با راه‌اندازی این مجموعه، ضمن تحقق اشتغالزایی و کمک به کاهش بیکاری، از خروج ارز نیز جلوگیری می‌شود، از سوی دیگر یکی از مهمترین مواردی که در جامعه امروز برای ورزشکاران اهمیت دارد رژیم غذایی در عضله سازی و حفظ آن است به طوری که باید پروتیئن از برخی محصولات بیشتر دریافت شود، بر این اساس شکلات پروتیئن بار به کمک این ورزشکاران نیز خواهد آمد.

۵۰ سال اندوخته‌ام را به سمت و سوی تولید آوردم

حجت الاسلام علی‌اصغر گلی مرزونی در گفت‌وگو با ایسنا در این زمینه، اظهار کرد: فعالیت تولیدی دیگری داشتیم که به دلیل نوسانات بازار آن را ادامه ندادیم و مجبور به تغییر روش کار شدیم، در مشاوره با هلدینگ واستریوش به این نتیجه رسیدیم که فعالیت عامه‌پسند با هزینه های شخصی انجام دهیم تا بتوانیم خلا موجود در جامعه در این زمینه را رفع کنیم.

وی با اشاره به افق فعالیت مجموعه تولیدی‌ دریکا، تصریح کرد: به دنبال این هستم که با کمک دو فرزندم به صورت شبانه‌روزی تلاش کنیم تا نام ایران را با تولید محصولات‌مان یکبار دیگر بر سر زبان‌ها بیاندازیم و برند تولیداتمان آنقدر قوی باشد که دیگر مردم کشورمان، به فکر استفاده از برندهای مشابه خارجی نباشند.

این فعال اقتصادی و تولیدکننده محصولات رژیمی، در پاسخ به اینکه با توجه به اینکه فعالیت گذشته خود را متوقف و با هلدینگ واستروش وارد مذاکره شدید تا از مشاوره این هلدینگ استفاده کنید، چقدر به مشاوره و استفاده از مشاور متخصص اهمیت می‌دهید، گفت: استفاده از مشاور یک بحث دینی و اعتقادی و در قرآن نیز به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: بهره بردن از مشاوره در امور روزمره نیز باید صورت گیرد چرا که در دستیابی به نتیجه بهتر، بسیار تاثیرگذار است.

گلی با اشاره به اینکه در هر کاری مانند کشاورزی، مسائل حقوقی و حتی رفع مشکل بیماری، نیازمند به مشاوره از متخصصان امر هستیم، تصریح کرد: در راه‌اندازی مجموع تولیدی دریکا، می‌توانستیم به تنهایی وارد کار شویم اما یا شکست می‌خوردیم یا حداقل به نتیجه دلخواهمان نمی‌رسیدیم.

وی افزود: مشاور اطلاعات بیشتری دارد و می‌تواند نواقص کار را برطرف کند، از زمان حضورم در مجموعه واستریوش و اخذ مشاوره از دکتر اسماعیل‌زاده‌کناری به عنوان مدیرعامل این هلدینگ و مجموعه تحت مدیریت‌شان، به سمت هدف هدایت شدیم.

۵۰ سال اندوخته‌ام را به سمت و سوی تولید آوردم

مدیر مجموعه تولیدی دریکا، در ادامه با اشاره به اینکه تولیدکننده‌ و سرمایه‌گذار را زمانی موفق می‌دانم که به بانک و تسهیلات وابستگی نداشته باشد و حداقلی‌ها و حداکثری‌ها را مدنظر بگیرد، اظهار کرد: تاکنون از هیچ تسهیلات استفاده نکردیم و تمرکزمان را بر روی داشته‌های خود گذاشتیم و با مشورتی که صورت گرفت، در این مدت تمام دستگاه‌ها خریداری شد، مکان را به صورت به روز و کاملا تخصصی، ایجاد کردیم و این پروژه در مسیر کاملا درستی در حال به نتیجه رسیدن است.

گلی تاکید کرد: با توجه به اینکه تولیداتمان در ردیف محصولات غذایی است، تاکید شدیدی بر روی رعایت مسائل بهداشتی دارم و تا به این لحظه نیز رعایت اصول فنی و بهداشتی به نحو احسنت انجام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که برای جوانانی که به دنبال ورود به این نوع کارها هستند، چه توصیه‌ای دارید، گفت: بدون شک جوانان برای آغاز فعالیت‌های اقتصادی اینچنینی، به توان مالی مناسبی نیاز دارند و اگر این توان نباشد، موفقیتی به دست نخواهد آمد.

این فعال اقتصادی با تاکید برلزوم حمایت مسئولان اجرایی نسبت به حمایت از جوانان تولیدکننده، افزود: شهرک‌های صنعتی متعددی را مطالعه و بررسی کردم و واحدهایی را دیدم که پس از تسهیلات یا کار خود را به سرانجام نرساندند یا هدف واقعی برای شروع فعالیت نداشتند، اگر سرمایه‌گذار، از اندوخته خود فعالیتش را آغاز کند تلاش می‌کند کار را به بهترین شکل ممکن به نتیجه برساند.

گلی با اشاره به اینکه سفارش رهبری مانع زدایی از فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی است، گفت: تا موانع از پیش پای جوانان برداشته نشود، موفقیتی به دست نخواهد آمد و بی انگیزه خواهند شد. از سوی دیگر، برخی از جوانان نیز سرمایه لازم را دارند اما چون از متخصصان مشاور متعهد بهره نمی‌برند موفق نمی‌شود و منابع سرمایه‌ای آنها از بین می‌رود که در اینجا لازم است این موضوع مهم را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه اندوخته ۵۰ سال زندگی‌ام را در مسیر تولید گذاشتم تا به نتیجه مناسب برسم، اظهار کرد: به دنبال کار غیرقانونی نیستم اما مسئولان تا جایی که می‌توانند، در حمایت از تولید موانع را از بین ببرند.

۵۰ سال اندوخته‌ام را به سمت و سوی تولید آوردم

مهندس ابوالفضل گلی مرزونی مدیرعامل تولید محصولات رژیمی غلات از مجموعه تولیدی دریکا نیز در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که چقدر به آینده کاری که آغاز کردید امیدوارید، اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که هلدینگ واستریوش به عنوان مشاور طرح انجام می‌دهد به طور قطع، به آینده امیدواریم.

مهندس محمد حسین گلی مرزونی مدیرعامل تولید مصول ماریناد ماهی از مجموعه تولیدی دریکا نیز در گفت‌وگو با ایسنا نیز از شرکت مشاور هلدینگ واستریوش به عنوان مشاور راه‌اندازی کسب و کار این مجموعه تقدیر و تشکر به عمل آورد.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *