آغاز نمایشگاه کتاب دوحه با حضور ایران

[ad_1]

خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشور با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دوحه با ارائه ۲۵۰ عنوان کتاب در سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه (قطر) که امروز افتتاح شد حضور دارد.

به گزارش ا یسنا به نقل از روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه (قطر) امروز (پنجشنبه ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۰) با حضور خانه کتاب و ادبیات ایران، نخست‌وزیر، وزیر کشور و وزیر فرهنگ قطر، دیگر مقامات سیاسی از جمله سفیران خارجی و برخی چهره‌های فرهنگی در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های دوحه با شعار «العِلمُ نور» افتتاح شد.

در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشور با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دوحه در غرفه‌ای به متراژ ۳۶ مترمربع حضور داشته و به معرفی و عرضه ۲۵۰ عنوان کتاب با موضوعات دین، ادبیات پایداری و دفاع مقدس، ادبیات معاصر و کلاسیک، ادبیات کودک و نوجوان، ایران‌شناسی و هنر می‌پردازد.

همچنین معرفی صنعت نشر ایران، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه مجازی کتاب تهران، طرح گرنت و معرفی سایت Books from Iran (که شامل ۱۹۰۰ عنوان کتاب به همراه چکیده انگلیسی است) به علاقه‌مندان فرهنگ و تمدن ایرانی-اسلامی از دیگر فعالیت‌های خانه کتاب و ادبیات ایران در این نمایشگاه است.

بر اساس این خبر، آثار مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، انتشارات جمال، الهدی، سوره مهر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آثار منتخب انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان در کنار دیگر آثار ناشران ایرانی به تنوع موضوعی غرفه ایران افزوده است.

 نماینده بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با حضور در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران ضمن معرفی آثار خود، به‌صورت مستقیم با دیگر ناشران حاضر در نمایشگاه جهت فروش حق‌انتشار در حال گفت‌وگو و تبادل نظر است.

برگزارکنندگان این رویداد با قوانین سختگیرانه روبه‌رو هستند. براساس دستورعمل بهداشتی دولت قطر، ظرفیت حضور بازدیدکنندگان ۳۰ درصد گنجایش نمایشگاه است. به عبارتی ظرفیت ۲۰۰۰ نفری سالن نمایشگاه باید حفظ شود. ثبت‌نام در سایت نمایشگاه و دریافت کد تایید بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از شرایط ورود به این نمایشگاه بوده و ورود افراد غیرواکسینه به سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه (قطر) ممنوع است.

سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه (قطر) در فضایی به مساحت ۲۹۰۰۰ مترمربع میزبان ۴۳۰ ناشر داخلی و خارجی از ۳۷ کشور جهان است. حضور ۳۱۹ ناشر عربی و ۴۵ ناشر خارجی و نیز ۹۰ نماینده ناشر، نشان از رشد قابل توجه نسبت به ادوار گذشته این نمایشگاه دارد که بر رونق فعالیت‌های فرهنگی و اقتصاد نشر افزوده است. همچنین در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه از مجموع ۸۴۵ غرفه، ۳۷ غرفه به ناشران حوزه کودک و نوجوان اختصاص یافته است.

سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه (قطر) از ۲۳ دی‌ماه تا ۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۹ تا ۲۲ میزبان علاقه‌مندان است.

 انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *