۵۸درصد کردستانی‌ها دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

[ad_1]

ایسنا/کردستان سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون ۷۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در استان نوبت اول و ۵۸ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

دکتر بهروز اخوان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تاکنون در مجموع، یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۹۶۳ دُز  واکسن کرونا در استان با احتساب نوبت اول، دوم و سوم تزریق شده است.

وی اذعان کرد: یک میلیون و ۲۰ هزار و ۱۴۸ نفر معادل ۷۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در استان، نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند.

سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۷۸۱ هزار و ۲۷۶ نفر نیز دُز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند که ۵۸ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

دکتر اخوان با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۵۳۹ نفر از سالمندان و کادر بهداشت و درمان نیز در قالب دُز بوستر ( نوبت سوم ) واکسینه شده‌اند ادامه داد: اکنون ۵۲ درصد مادران باردار، واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۱۸۹ دُز واکسن تا این لحظه به استان تحویل شده است، افزود: از این تعداد ۷۴ درصد آن مصرف و ۶۷۰ هزار و ۲۲۶ دُز باقیمانده است.

طبق اظهارات این مقام مسئول، در حال حاضر ۷۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در استان نوبت اول و ۵۸ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده و علیه این ویروس واکسینه شده‌اند.

سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه گفت: با توجه به تغییر پی‌در پی ماهیت این ویروس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان در همه افراد چه کسانی که واکسن دریافت کرده‌اند و حتی آنهایی که قبلا به کرونا مبتلا شده‌اند، الزامی است.

دکتر اخوان با بیان اینکه در شهرستان‌هایی که در واکسیناسیون علیه کرونا پیشتاز هستند، آمار ابتلا، بستری و مرگ و میر های ناشی از کرونا به طور چشمگیری کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از ۴ ماه‌ اخیر تاکنون ۹۱ درصد افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و ۷۸ درصد فوتی‌ها در کردستان، واکسن دریافت نکرده بودند.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *