محصورسازی جایگاه های زباله و دفن بهداشتی زباله‌ها ضروری است

[ad_1]

ایسنا/کردستان مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت:محصورسازی جایگاه های زباله جهت جلوگیری از ورود سگ های ولگرد به حیات وحش ضروری بوده و جمع آوری، انتقال، پیش تصفیه شیرابه و دفن بهداشتی از مهمترین اقدامات برای ساماندهی این جایگاه هاست.

فریبا رضایی امروز(شنبه۱۳ آذر) به همراه معاون محیط زیست انسانی و جمعی دیگر از مسئولان محیط زیست استان از شهرستان بیجار دیدار کرد.

وی در بازدید از جایگاه زباله بیجار اظهارکرد: توجه به منابع زیستی و حفظ سلامتی انسان یکی از اصول اساسی در بقای زندگی و استفاده از مواهب خدادادی است و کنترل آلودگی‌های محیط زیست ازجمله مواد زاید جامد یا همان پسماند ، بخش مهمی از این وظیفه را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: اهمیت دفع بهداشتی زباله ها زمانی بر همه روشن خواهد شد که خطرات ناشی از آن ها بخوبی شناخته شود.

رضایی بیان کرد:زباله ها نه فقط باعث تولید بیماری، تعفن و زشتی مناظر می گردد، بلکه می تواند به وسیله آلوده کردن خاک،آب و هوا خسارات فراوانی  ببار آورد.

وی تأکید کرد: محصور سازی جایگاه جهت جلوگیری از ورود سگ های ولگرد به حیات وحش منطقه و احتمال انتقال آلودگی به آن ضروری بوده و جمع آوری، انتقال و پیش تصفیه شیرابه و دفن بهداشتی از مهمترین اقدامات برای ساماندهی جایگاه زباله شهر بیجار است که باید در اسرع وقت از سوی شهرداری انجام گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان و هیئت همراه در ادامه از تصفیه خانه فاضلاب این شهر بازدید و رئیس تصفیه خانه توضیحاتی پیرامون فرآیند و مراحل تصفیه فاضلاب در این مجموعه ارائه داد.

رضایی نیز با مثبت ارزیابی کردن فعالیت کنونی این تصفیه خانه و تداوم رعایت ملاحظات زیست محیطی، عنوان کرد: با همکاری و تعامل بیشتر می توان از پساب خروجی تصفیه خانه برای مصارف غیرشرب استفاده کرد.

وی در بازدید از کشتارگاه بیجار تصریح کرد: فاضلاب کشتارگاه ها یکی از منابع جدی آلودگی و تهدید کننده سلامت محیط زیست بوده و در صورت تخلیه پساب آن ها به دلیل وجود غلظت بالایی از مواد آلی تجزیه پذیر تأثیر قابل توجهی در آب های پذیرنده دارد بنابراین لازم است شهرداری با هماهنگی دامپزشکی و کارشناسان محیط زیست شهرستان در رفع مشکلات زیست محیطی آن اقدام کند.

وی در ادامه این بازدید از بخش های مختلف کشتارگاه صنعتی طیور آمین فیروزه بیجار به ویژه بخش سپتیک و پساب خروجی کشتارگاه بازدیدکرده و اضافه کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همواره در دفاع از رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی، حامی و همراه توسعه صنعتی و اقتصادی پایدار در استان بوده و خواهدبود.

گفتنی است،کشتارگاه صنعتی مرغ آمین بیجار با ظرفیت تولیدی ۲ هزار قطعه مرغ و ۵۰۰ قطعه بوقلمون در ساعت و معادل هشت هزار و ۴۰۰ تن در سال، یکی از مراکز مجهز و صنعتی است که با رعایت موارد زیست محیطی مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *