فعالیتهای مرزی باید روانسازی شود

[ad_1]

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی توجه به پایانه‌های مرزی، ترانزیت، بازارچه‌های مرزی و روان سازی فعالیت ها در مرزها و رفع مشکلات را ضروری دانست و گفت: به دنبال تقویت زیرساخت‌ها و افزایش صادرات در استان هستیم.

محمدصادق معتمدیان امروز ۱۱ آذرماه  در دهمین نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان  در سال جاری با موضوع “روان سازی ظرفیت صادرات” که در محل  پایانه مرزی سرو برگزار شد با اشاره به اینکه، مرزهای رسمی پیشانی جمهوری اسلامی هستند و به هیچ وجه ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در بحث توسعه زیرساخت‌ها و مدیریت مرز قابل قبول نیست، ادامه داد: با توجه به تحریم های ظالمانه علیه کشورمان ، توسعه فعالیت های اقتصادی و استفاده از ظرفیت مرزها در تجارت مرزی و ترانزیت بسیار حائز اهمیت است . 

استاندار آذربایجان غربی توسعه صادرات و تجارت را یکی از اولویت‌های امروز کشور عنوان کرد و گفت: از سال آینده اختیارات استانداران و بویژه استانداران استانهای مرزی افزایش می یابد و این مسئله می تواند درسرعت یافتن روند حل مشکلات و شتاب بخشیدن به روند پیشرفت و آبادانی همه جانبه استان بسیار موثر باشد. 

وی با اشاره به برنامه اقتصادی کشور در سال آینده و هدف گذاری برای رشد ۸ درصدی شاخص های اقتصادی کشور، ادامه داد: بر اساس این سیاست ، برنامه های توسعه ای در حوزه اقتصادی برای استانها پیش بینی شده است که در این راستا سهم آذربایجان‌غربی رشد اقتصادی ۷.۳ درصد خواهد بود.

وی توجه به پایانه‌های مرزی، ترانزیت، بازارچه‌های مرزی و روان سازی فعالیت ها در  مرزها و رفع مشکلات را ضروری دانست و گفت: به دنبال تقویت زیرساخت‌ها و افزایش صادرات در استان هستیم.

وی با تاکید بر ادامه بازدید های میدانی از وضعیت مرزهای استان، افزود: جلسات شورای مبادلات مرزی در محل پایانه های مرزی برگزار و از تمامی  ظرفیت‌های قانونی برای رفع مشکلات استفاده می کنیم. 

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر فعالیت ۲۴ ساعته مرز سرو و حضور فعال و شبانه روزی دستگاه های متولی در این مرز گفت: دفتر نمایندگی وزارت خارجه نیز پیگیر رفع موانع مشکلات موجود در طرف ترکیه باشد تا طرف مقابل نیز بصورت شبانه روزی و بدون تعطیلی به تعهدات مرزی خود عمل کند. 

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *