دستور پنتاگون برای تحقیق درباره حملات سال ۲۰۱۹ در “باغوز “سوریه

[ad_1]

لوید آستین، وزیر دفاع امریکا به یک ژنرال ارشد ارتش دستور داده تا درباره حمله سال ۲۰۱۹ در سوریه که منجر به تلفات غیرنظامی شد، تحقیق کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز،روزنامه نیویورک تایمز اخیرا نتایج تحقیقاتی را منتشر کرد که نشان داد یگانی از نیروهای ویژه آمریکا که در سوریه فعالیت می‌کرد درباره دو حمله در باغوز سوریه در سال ۲۰۱۹ که تلفات غیرنظامی داشته پنهان کاری کرده است؛ حملاتی که طی آن ها ۶۴ زن و کودک کشته شدند.

در همین راستا پنتاگون اعلام کرد لوید آستین از یک ژنرال خواسته ظرف محدوده زمانی مشخصی در این باره تحقیق کند.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت که طبق این دستور ژنرال مایکل جارت، فرمانده فرماندهی ارتش آمریکا، ۹۰ روز فرصت خواهد داشت تا بررسی مرگ غیرنظامیان را تکمیل کند.

انتشار گزارش نیویورک تایمز واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشت.سازمان ملل متحد نظامیان اشغالگر آمریکا را مسؤول کشتار ده‌ها غیرنظامی در نزدیکی روستای الباغوز در حومه دیرالزور در سال ۲۰۱۹ دانست و الیزابت وارن، سناتور دموکرات آمریکایی از کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای کشورش خواست تا درباره این حمله تحقیق کنند این درحالی است که سخنگوی سنتکام در واکنش به گزارش منتشر شده مدعی شد که حملات هوایی به الباغوز سوریه طی ۲۰۱۹ ” دفاع مشروع از خود” بوده است!

سخنگوی سنتکام گفت: ما یک گزارش داخلی در مورد این حمله هوایی تهیه کرده‌ایم و طبق شواهدی که در اختیار داریم تحقیقاتی انجام دادیم و مسئولیت کامل تلفات جانی ناخواسته را می‌پذیریم.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *