لغو نامزدی الدبیبه در انتخابات ریاست جمهوری لیبی/اعلام حمایت سازمان ملل از برگزاری انتخابات

[ad_1]

منابع خبری از موافقت کمیته بدوی دادگاه استیناف طرابلس با درخواست توقف روند نامزدی نخست‌وزیر این کشور در انتخابات ریاست جمهوری آتی لیبی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، کمیته بدوی دادگاه استیناف طرابلس درخواست تجدیدنظر در نامزدی عبد الحمید الدبیبه، نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی را پذیرفت و دستور لغو نامزدی او را صادر کرد.

ابوبکر وامر، عضو کمیسیون عالی انتخابات لیبی این حکم کمیته بدوی دادگاه استیناف طرابلس را تایید کرد و گفت که این حکم نهایی نیست و الدبیبه می‌تواند درخواست تجدید نظر کند.

دستگاه قضایی لیبی پیشتر دو شکایت علیه نامزدی الدبیبه در انتخابات را دریافت کرده بود. شکایت اول از سوی فتحی باشاغا، وزیر کشور سابق لیبی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور  مطرح شد و شکایت دوم نیز توسط گروهی دیگر از نامزدهای این انتخابات به دستگاه قضایی لیبی ارائه شد.

در همین حال، یک منبع در شهر “سبها” به القدس العربی گفت که جلسه یکشنبه رسیدگی به شکایت سیف الاسلام قذافی، پسر دیکتاتور سابق لیبی در دادگاه سبها علیه رد صلاحیتش برای نامزدی در انتخابات به دلیل تکمیل نشدن اعضای هیئت قضائی به امروز (دوشنبه) موکول شد.

پیشتر نیز افراد مسلح با حمله به ساختمان دادگاه استیناف سبها مانع از برگزاری جلسه تجدید نظر در توقف نامزدی سیف الاسلام قذافی شده بودند.

از سوی دیگر، شورای ریاستی لیبی در بیانیه‌ای از دیدار و گفت‌وگوی محمد المنفی، رئیس این شورا با یان کوبیس، نماینده سازمان ملل در لیبی درباره انتخابات این کشور خبر داد.

طبق این بیانیه، دو طرف درباره آخرین تحولات لیبی و آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور رایزنی کردند.

کوبیس در جریان این دیدار بر حمایت سازمان ملل از برگزاری انتخابات در لیبی در موعد مقرر تاکید کرد و گفت که انتخابات لیبیایی‌ها را به مرحله ثبات و صلح می‌رساند.

کمیسیون عالی انتخابات لیبی سه شنبه گذشته ضمن اعلام پایان مهلت ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور گزارش داد: تعداد کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری لیبی که از ابتدای مهلت ثبت نام تاکنون درخواست خود را رسما ارائه کردند و مدارک و درخواست آنها تایید شده، به ۹۸ تن رسید.

از مهمترین چهره‌هایی که درخواست خود را برای کاندیداتوری در این انتخابات ارائه کردند، خلیفه حفتر، سیف الاسلام قذافی، فتحی باشاغا، عقیله صالح و احمد معیتیق بودند.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *