تذکر استاندار گلستان به بانک‌های غیرمولد

[ad_1]

ایسنا/گلستان استاندار گلستان در حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به عدم اختصاص حداقل ۳۵ درصدی منابع برخی بانکها در مسیر تولید و اقتصاد به صورت جدی به مدیران آنها تذکر داد.

علی محمد زنگانه عصر امروز پنجم آذرماه در جلسه شورای اداری استان گلستان که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار شد با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور بر حضور مردم به ویژه نخبگان در کنار مردم، اظهار کرد: در برنامه ریزی کلان کشور گلستان مکلف به رشد ۷/۳ درصدی اقتصادی هست و این رشد بدون روحیه جهادی و کار شبانه روزی محقق نمی شود.

وی با بیان اینکه تاسی به راه شهید سلیمانی به ما نشان می دهد که باید تهدیدات را تبدیل به فرصت کنیم، افزود: یکی از مهمترین تهدیدات استان گلستان موضوع تنش آبی و کمبود آب است که باید با مدیریت درست سامان پیدا کند.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه در بخشی از استان آب رها شده ای با دبی ۳۷۰ لیتر بر ثانیه داریم که از مقابل شهرک صنعتی بی آب ما گذر می کند، خاطرنشان کرد: مدیریت نادرست باعث شده تا از این آب هیچ استفاده درستی نشود و عملا به هدر رود.

زنگانه راههای تحقق رشد اقتصادی قریب به ۸ درصدی را در درون مدیریت استان دانست و تاکید کرد: به میدان آوردن مشارکت مردم، بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی و نهادهای اقتصادی حاکمیتی تنها بخشی از مدیریت درست و هدایت شده اقتصادی در استان خواهد یود. 

وی با انتقاد از عدم رصد و رهگیری مجوزهای بهره برداری از معادن در استان، ادامه داد: باید با مدیریت درست بهره مالکانه از معادن را ساماندهی کنیم. 

استاندار گلستان با تقدیر از بانکهای که قریب به ۳۵ تا ۴۰ درصد منابع خود را برای توسعه استان اختصاص داده اند، اضافه کرد: به بانکهایی که در این بخش کوتاهی شمرده اند تذکر جدی می دهم که باید هر چه سریعتر به این مهم جامه عمل بپوشانند.

زنگانه با ارائه پیشنهادی مبنی بر تهاتر نفت با خدمات قرارگاه خاتم به منظور سرعت بخشیدن به اجرای پروژه سد نرماب،‌ تصریح کرد: امیدواریم با همت مدیران استان و حمایت مردم به زودی شاهد شکوفایی استان گلستان باشیم.‌

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *