برگزاری مسابقات شطرنج جهت آماده سازی ملی پوشان رشته ورزشی “شطرنج بوکس 

[ad_1]

ایسنا/همدان مسابقات هفتگی بلیتس ریتد هیئت شطرنج استان همدان برای آماده سازی دو ملی پوش همدانی رشته ورزشی “بوکس شطرنج” برگزار شد و سینا کوروند عنوان قهرمانی مسابقات را کسب کرد.

به گزارش ایسنا شطرنج بوکس ترکیبی از ورزش‌های بوکس و شطرنج است. رقابت حریفان در این رشته ورزشی با چهار وزن و یازده راند متناوب که متشکل از ۶ راند بازی سه دقیقه‌ای شطرنج و ۵ راند سه دقیقه‌ای بوکس است برگزار می‌شود.
ورزشکاران ابتدا سه دقیقه شطرنج که بر روی رینگ بوکس قرار دارد بازی می‌کنند و سپس مبارزه بوکس آنان آغاز می‌شود و هر فردی که بتواند در هر رشته برنده شود بازی را به نفع خود تمام کرده است. در صورت تساوی در ۱۱ راند، یک راند سه دقیقه‌ای شطرنج به آن اضافه می شود.
رشته ورزشی بوکس شطرنج سال ۲۰۰۳ در کشور آلمان توسط فردی به نام “ایپه رابینگ” به ثبت قانونی رسید. در سال ۲۰۱۰ این رشته ترکیبی و جذاب توسط دکتر فریدون پویا در کشور ایران شناخته شد و رشته ورزشی بوکس شطرنج با کسب مجوز از وزارت ورزش و جوانان در سال ۲۰۱۳ با نامه مستقیم معاون ورزش‌های قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تحت نظارت و پوشش فدراسیون انجمن‌ ورزش‌های رزمی شروع به فعالیت کرد.

مسابقات هفتگی بلیتس ریتد هیئت شطرنج استان همدان به منظور آماده سازی بازیکنان ملی پوش استان و اعزامی به مسابقات جهانی ایتالیا، برگزار شد.
«سامان سعیدیانی» و «سعید نوروزی پسند» از بازیکنان ملی پوش و همدانی این رشته ورزشی هستند که در مسابقات امروز حضور داشتند.
شایان ذکر است «سامان سعیدیانی» در سال ۲۰۱۷ در رشته ورزشی “شطرنج بوکس” عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد.
علیرضا مردانی و امیرحسین رضایی دیگر ورزشکاران استان همدان در این رشته ورزشی بودند که در مسابقات آماده سازی دو بازیکن ملی پوش استان حضور داشتند.

مسابقات شطرنج برق آسای هیئت شطرنج استان همدان با حضور ۲۴ بازیکن در سالن ورزش های رزمی شهید صانعی در ۱۱ دور به روش سوئیسی و با سرداوری هادی حیدریان برگزار شد و در نهایت جدول مسابقات جهت محاسبه ریتینگ به فدراسیون جهانی ارسال شد.
سینا کوروند از استان همدان با ۱۰ امتیاز مقام اول مسابقات را تصاحب کرد و شایان رحمتیان، امیرحسین آروان و صادق اسدی به ترتیب مقام‌های دوم تا چهارم مسابقات را از آن خود کردند.
داوود عقیلی، امیرمحمد غلامی، محمدصدرا رجبی و امیرمحمد کیمیایی به ترتیب مقام‌های اول ریتینگ زیر ۱۷۰۰، ریتینگ زیر ۱۵۰۰، ریتینگ زیر ۱۳۰۰ و بدون ریتینگ را کسب کردند.

انتهای پیام

برگزاری مسابقات شطرنج جهت آماده سازی ملی پوشان رشته ورزشی "شطرنج بوکس 

برگزاری مسابقات شطرنج جهت آماده سازی ملی پوشان رشته ورزشی "شطرنج بوکس 

خبرنگار ایسنا؛ سینا بیدمشکی

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *