رسانه، باید با بیان حقایق اعتماد مردم را جلب کند

[ad_1]

ایسنا/قم رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رسانه باید در راستای اهداف نظام و رهبری گام بردارد و با بیان حقایق، اعتماد مردم را نیز جلب کند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ‌امروز در دیدار پیمان جبلی رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با وی، این سازمان را یکی از محورهای کلیدی، اصلی و اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: آموزه‌های دینی، باورها و اعتقادات از جمله مهم‌ترین بخش‌هایی است که باید مورد توجه صدا و سیما قرارگیرد.

وی رسانه تراز انقلاب را رسانه‌ای عنوان کرد که امین نظام و معتمد مردم باشد و عین حالی که همسو و در راستای اهداف نظام و رهبری گام بر می‌دارد؛ با بیان حقایق، اعتماد مردم را نیز جلب کند.

امام جمعه موقت قم، انعکاس دقیق و به موقع اقدام‌ها و فعالیت‌هایی که در سطح کشور صورت می‌پذیرد را مهم ارزیابی کرد و افزود: نباید به دشمن اجازه دهیم تا به مردم این گونه القا کند که در طول چهل و چند سالی که از انقلاب می‌گذرد، هیچ کاری انجام نشده است؛ البته مردم ما مردم قدردانی هستند، اما نباید فضا را برای دسیسه‌های دشمن آزاد بگذاریم.

وی توجه صدا و سیما به مسایل محوری نظام را خواستار شد و مساله جمعیت را از جمله آن عنوان و بیان کرد: کلی گویی در این رابطه تاثیر چندانی ندارد؛ بلکه باید لزوم فرزندآوری برای خانواده‌ها حل شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه پرداختن به شعار سال را از دیگر مسایل محوری برشمرد که باید مورد توجه صدا و سیما قرارگیرد، وی در این خصوص گفت: استفاده از کارشناسان خبره در بررسی موانع تحقق شعار سال و البته پیگیری مداوم آن، در تحقق تولید و رفع موانع آن بسیار موثر و راهگشاست.

وی فرهنگ سازی را از دیگر وظایف صدا و سیما عنوان و تاکید کرد: پیام‌های فرهنگی لزوما نباید به صورت مستقیم مطرح شود، بلکه خیلی اوقات انتقال یک پیام در خلال یک فیلم و به صورت پنهان یا نیمه پنهان، تاثیر بیشتری در مخاطب دارد.

وی اعتمادسوزی را نقطه مقابل اعتمادسازی دانست و گفت: اگر ریل گذاری به سمتی برود که اعتماد مردم و مخاطبان جلب شود، دیگر شاهد این نخواهیم بود که مردم اخبار و وقایع روزانه را از رسانه‌های دشمن دنبال کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری مساله تهاجم فرهنگی را مورد اشاره قرارداد و گفت: فعالیت‌های دشمن در زمینه تهاجمات فرهنگی را شناسایی کنید و از آن‌ها در زمینه‌های مثبت بهره ببرید.

وی بهره گیری از کارشناسان دینی خبره را خواستار شد و خاطرنشان کرد: از کارشناسانی در زمینه دین استفاده کنید که حقیقتا دین شناس باشند و سخن خود را به اسم دین تمام نکنند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ارتباط موثر و بیشتر بین سازمان صدا و سیما و حوزه‌های علمیه تاکید کرد و مواردی را در راستای ارتباط سازنده و موثر بین این ۲ نهاد فرهنگی متذکر شد.

در ابتدای جلسه جبلی، برخی چالش‌های متعدد اقتصادی و فرهنگی را مورد اشاره قرارداد و به بیان مأموریت صدا و سیما در مبارزه با این چالش‌ها پرداخت.

وی صدا و سیما را امانت دار نظام و مردم عنوان کرد و افزود: مردم، فرهنگ، باور، اعتقادات و حماسه‌هایی که آفریده‌اند را به ما امانت داده‌اند و در راه صیانت و از این داشته‌ها نیازمند هم‌افزایی موثر و کاربردی بین حوزه علمیه و سازمان صدا و سیما هستیم.          

وی با تاکید بر نقش جامعه مدرسین در انقلاب و تداوم آن، این نهاد را بسیار با ارزش و رکن رکین انقلاب برشمرد و افزود: شاهد این سخن ما برکات و تاریخچه جامعه مدرسین در کشور است و باید کاری کنیم این تاریخچه در جامعه تبلور پیدا کند.

جبلی افزود: باید کاری کنیم این نقش ۴۲ ساله جامعه مدرسین در انقلاب و تداوم آن، بازسازی و مستندسازی شود نه اینکه تنها به عنوان نوشتاری در جایی بماند و کسی از آن همه نقش آفرینی علما خبری نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید با رعایت همه قوانین و ضوابط و نظارت جامعه مدرسین، صوت ها را پیاده کرد تا در صدا و سیما نگهداری شوند.

وی با اشاره به بعضی از ویژگی شخصیتی آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: از جمله این ویژگی ها به روز بودن و رسانه ای بودن است.

وی با بیان اینکه رسانه ملی جای بسیار مهم است و این رسانه برای راضی نگه داشتن طیف مختلفی از افکار مردم کار بسیار سختی را دارد، گفت: کار سخت هم هنرمندی خاص می خواهد تا بتوانیم همه اقشار جامعه را با خود همراه کنیم.

پیمان جبلی رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، امروز با سفر به شهر قم با تعدادی از مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد./

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *